reklama
reklama

Andrychów to nie jest miasto rasistów, nie wszyscy romowie są źli

Wiadomości, 06.09.2013 15:45, GM
W magistracie w Andrychowie odbyło się spotkanie dotyczące ostatnich wydarzeń w mieście, związanych z konfliktem polsko-romskim. Co ustalono?
Andrychów to nie jest miasto rasistów, nie wszyscy romowie są źli

Nie obyło się bez zgrzytu. Na spotkanie zaproszono bowiem ściśle określono grono: byli przedstawicieli policji, straży miejskiej, andrychowskich sieci marketów PPS Społem i MZH Wizan, Stowarzyszenia Romów Polskich i andrychowskich stowarzyszeń romskich,  a mieszkańców reprezentował m.in.  burmistrz Tomasz Żak i przewodniczący Rady Miejskiej Roman Babski. W sumie przy stole usiadło kilkanaście osób – przedstawicieli różnych środowisk i instytucji.


Tymczasem chętnych do udziału w spotkaniu było więcej. Swoje chcieli powiedzieć andrychowscy Romowie (nie tylko ich przedstawiciele), ale nie zostali wpuszczeni na salę. Tak zdecydowali ich przedstawiciele, którzy prowadzili rozmowy w ich imieniu. Przed urzędem Romów pilnowała Straż Miejska.

Nie było też przedstawicieli komitetu Bezpieczny Andrychów, który jakiś czas temu powstał (pisaliśmy o tym), ale nie wiadomo czy jeszcze działa.

- Przedstawiciele tego komitetu nie przyszli jeszcze do urzędu i nie poinformowali, czym de facto ten komitet się zajmuje. Stąd brak zaproszenia – mówił burmistrz Tomasz Żak. Uważa, że w szerszym gronie nie udałoby się wypracować takich wniosków, jakie zostały wypracowane.

Włodarz przekonywał, że zorganizował spotkanie po to, aby „odkręcić” negatywny ostatnio wizerunek Andrychowa, jaki kreowany jest w niektórych ogólnopolskich mediach (gdzie Andrychów przedstawiany jest wręcz jako miasto rasistów), ale również po to, żeby wyciągnąć z całej tej sytuacji wnioski na przyszłość.


- Żałuję, że wytężona, trwająca od wielu lat praca związana z kreowaniem wizerunku Andrychowa  jako miasta otwartego i przyjaznego, gminy pełnej atrakcji, została zniweczona jedną akcją – mówi dziennikarzom T. Żak.


Tu wyjaśnijmy, że chodzi o dwa skasowane już profile na Facebooku - „Ruch Andrychowski Antyromski” i ”Nie dla Romów w Andrychowie”, na których rzeczywiście niektórzy komentowali bez opamiętania. Stąd właśnie tak duże zainteresowanie mediów Andrychowem i tytuły artykułów: „Rasizm w Andrychowie” itp. Sprawa została zgłoszona do prokuratury, gdzie doniesienie złożyło Stowarzyszenie Romów w Polsce.

Co w takim razie ustalono w piątek w magistracie? Dokładnie nie wiadomo, jak dwugodzinne rozmowy przebiegały, ponieważ spotkanie było zamknięte dla dziennikarzy, a przyjechało ich sporo do Andrychowa.  Już po wszystkim zorganizowana została konferencja prasowa, podczas której poinformowano o ustaleniach.


W skrócie wygląda to tak:

>przedstawiciele stowarzyszeń romskich przekonywali, że przeprowadzą rozmowy z Romami, którzy „wpływają na zły wizerunek całej społeczności Romskiej w Andrychowie”. - Nie jest tak, że wszyscy Romowie są źli. Tak samo jak w każdej społeczności są źli i dobrzy ludzie, tak samo jest również u nas. Chodzi o to, aby nie uogólniać – mówił Roman Kwiatkowski, prezes Stowarzyszenia Romów w Polsce.  - Nie chcemy, żeby społeczność romska ponosiła odpowiedzialność zbiorową za wybryki nielicznych. Jeśli ktoś coś źle zrobił - od tego są organy ścigania – mówił R. Kwiatkowski. To tak, jak z Polakami, którzy popełniają przestępstwa np. w Wielkiej Brytanii. Tamtejsze media często nagłaśniają takie sytuacje, ale czy to oznacza, że wszyscy Polacy pracujący na Wyspach to przestępcy? Nie.


> - Andrychów to nie jest miasto rasistów, jak to jest ostatnio przedstawiane. To miasto przyjazne i otwarte – mówił z kolei burmistrz Andrychowa. - Z powodu nieodpowiedzialnych kilku osób, którzy chcieli stanąć ponad prawem (chodzi cały czas o profile na Facebooku i nawoływanie do nienawiści - przyp. red.), wizerunek miasta został zniweczony.

> policja i straż miejska zostaną uczulone, aby w równym stopniu wymagać przestrzegania prawa wobec wszystkich, bez względu na narodowość i kolor skóry. Zaapelowano także, aby konsekwentnie zgłaszać wszystkie przypadki łamania prawa (kradzieży itp.) dokonywanych np. przez mniejszość romską i innych. Policja ma nie bagatelizować takich zgłoszeń. - Ludzie wiele razy żalą się w internecie, że stali się ofiarami przestępstwa, ale czy wszyscy zgłaszają to na policję? – pytał R. Kwiatkowski.

> najpóźniej do połowy przyszłego roku kilka rodzin romskich zamieszkałych obecnie w kamienicy przy ul. Rynek 3 w Andrychowie zostanie przeprowadzonych do mieszkań w innych lokalizacjach, poza centrum miasta.

> W szkołach przeprowadzone zostaną warsztaty z młodzieżą na temat tolerancji, kultury i tradycji mniejszości romskiej

Stowarzyszenie Romów Polskich zapowiedziało także, że wystąpi do prokuratura generalnego o nadzór nad postępowania w sprawie szerzenia nienawiści i rasistowskich wpisów. - Ktoś kto zamieszcza anonimowo w internecie komentarze nawołujące do nienawiści, czasami nawet pogromu, nie może być bezkarny – mówił Stanisław Rydzoń, były poseł, obecnie radca prawny stowarzyszenia.

News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

PaniHudson, 03.10.2013 21:53

Fora- winno być, rzecz jasna, przepraszam za literówkę.

PaniHudson, 03.10.2013 21:52

Przeglądałam ostatnio rozmaite forma, na których dyskutowano po ukazaniu się w mediach ogólnopolskich informacji o \"andrychowskim rasizmie\". I jedna celna uwaga ścięła mnie z nóg: terror politycznej poprawności zamieszał w głowach nawet tym, którzy z nim walczą. \"Ruch AntyROMSKI \"... A nie \"antyCygański\"... To jest jak z Mrożka doprawdy.

TEPI, 23.09.2013 19:06

Dowiedziałem się z nieoficjalnego źródła, że policja w Andrychowie, tym w \"woj. świętokrzyskim\", prowadzi postępowanie w sprawie \"wypożyczenia\" portfela z jednej z tamtejszych aptek. Najprawdopodobniej, o ile sprawa nie zostanie zamieciona pod dywan, sprawcą okaże się Polak pochodzenia romskiego.

TEPI, 13.09.2013 10:17

Tak sobie ostatnio pomyślałem, że skoro mamy już w każdym z mediów darmową reklamę, to jeszcze przydałyby się jakieś środki od państwa, a może od UE, na walkę z rasizmem.Później jakieś małe przesunięcie tychże środków i Andrychów kwitnie :)

TEPI, 12.09.2013 22:53

Dobre, bardzo dobre :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):), aż się za brzuch złapałem :) Co ja mówię, za jaki brzuch, jak ja brzucha nie mam ;) Brzuchy, z reguły, to mają ci co na górze ;)

longin, 12.09.2013 22:26

Tak na prawdę to według mnie po zaistniałych faktach tytuł tego newsa powinien wyglądać tak\" Andrychów to nie jest miasto Andrychowian, nie wszyscy Romowie są rasistami\"

ogi33, 12.09.2013 21:39

@longin \"leżałem na podłodze\" 100/100

longin, 12.09.2013 21:36

Świetnie Tepi, że to przypomniałeś. Ale oficjalna wersja urzędu dla wybgazety jest taka. \" Kurtkę burmistrzowi ukradli biali dywersanci przebrani za rodowitych Indian\" I poprawne to politycznie i zgodne z myśleniem wodza.

ogi33, 12.09.2013 21:19

@TEPI mógłbyś konkretniej (na MN też było ;) bo zapowiada się przednio ;)

TEPI, 12.09.2013 20:44

Czy ktoś słyszał, że "naszemu" burmistrzowi jakiś czas temu na imprezce w Adrii zajumali kurtkę, w której były klucze i dokumenty? Ale się uśmiałem jak mi to koleżanka przed chwilą powiedziała -zwłaszcza z faktu, kto mu to zrobił... Podobno, że zginął też płaszcz jakiejś pani, ale co tam jakaś pani ze swoim płaszczem, to była w końcu kurtka samego szeryfa i to skórzanaaaaaaaa :) "Lampa w oczy" i wszystko się znalazło - na szczęście, bo jeszcze mogłoby się zakończyć jakimś pogromem. P.S. Pozdrowienia dla Mai z "WYBORCZEJ", a to dlatego że urzekła mnie jej historia, oj urzekła - i to bardzo :) Odwaga również Maju, bo choć u nas to nie Nowa Huta, ale nie każdy miałby tyle jaj.W obcym mieście, wieczorem przechadzać się między blokami pełnymi krwiożerczych rasistów ;)

ramirez, 12.09.2013 20:43

i - do stu tysięcy kwiczących gwidonów - nie smucę się.

ramirez, 12.09.2013 20:39

punktuj zatem sprawiedliwie - całą ówczesną radę po kolei

ogi33, 12.09.2013 20:06

@ramirez ile czasu? nie bierz tego personalnie: gwidon kwiczy, Ty się smucisz ( gwidon to cham, jak można się przejmować tym paskudztwem ?) każdą hipokryzję, jeśli akuratnie będzie mi się chciało, wypunktuje ;)

ramirez, 12.09.2013 19:41

w takim razie nie rozumiem, ogi, czemu tracisz tyle czasu na wywołujące kwiki radości gwidona et consortes jazdy po kubieniu. ostatecznie musisz sprawiedliwie obskoczyć wszystkich radnych ubiegłej kadencji, najlepiej po nazwisku

ogi33, 12.09.2013 19:34

@kaczor @maniek widzę podobałaby się wam odpowiedzialność zbiorowa wszystkich za jednym razem załatwimy ;) każda decyzja rady to odpowiedzialność każdego z głosujących ! !

wojtek75, 12.09.2013 07:25

maniek dobry test. zrobiłem. wyszło mi że bliżej mi do kubienia. spodziewam się że i po mnie propaganda \"przejedzie się\". co do drugiego wątku - do pietrasa pseudo \"było minęło\" tak samo mi daleko jak do tomka żaka pseudo \"jest, za rok minie\" .ale maniek pisze prawdę. radni głosowali pietrasowi równo i to wszyscy. popytałem, sprawdziłem. ps. kamil czy wy dostajecie premie za obrażanie ludzi? poza tym próżny trud. \"propagandzistą miesiąca\" zostanie i tak asqiut. jeszcze dziś w godzinach pracy coś rzuci w Internet to może i \"propagandzistą kwartału\" go wybiorą.

ramirez, 12.09.2013 01:47

maniek w samo sedno krótka ściągawka dla leniwych: KUBIEŃ: problem tkwi w braku bezpieczeństwa, jaki odczuwają mieszkańcy i w zaniechaniu poprawy tego stanu. to powinien być priorytet i jednocześnie klucz do rozwiązania konfliktu ŻAK: poprawimy sytuację przez dialog, pracę nad tolerancją i wzajemnym poznaniem jak napisał maniek: każdy sobie wybierze do jakiej postawy mu bliżej i po sprawie

maniek, 11.09.2013 23:11

ponieważ propaganda ucieka od tematu w obrażanie innych raz jeszcze proponuję porównać to co pisze kubień na stronce dlaandrychowa.pl http://dlaandrychowa.blogspot.com/2013/09/felieton-nic-sie-nie-stao.html z tym co mówi żak dla TV http://vod.tvp.pl/audycje/publicystyka/polska-non-stop/wideo/10092013/12234399 od 7.15 minuty każdy sobie wybierze do jakiej postawy mu bliżej i po sprawie. ps. kamil zadaj sobie trud i przejrzyj protokoły z sesji za pietrasa. nie musisz przepraszać mnie wystarczy że dotrze do ciebie prawda. jesli prawda w ogole Cię interesuje. Bo specjalizację masz chyba z obrażania?

kamil, 11.09.2013 23:05

Maniek, ale z ciebie krętacz i manipulator. Za bardzo naczytałeś się kubienia Zresztą wygląda mi na to że maniek, leskow, kaczor i longin to samo

maniek, 11.09.2013 23:04

nie wiem. ale wierzę w to co czytam w oficjalnych dokumentach. kiedyś pod wpływem pewnego komentarza przejrzałem protokoły. roiło się do podziękowań dla pietrasa od ludzi którzy potem w kampanii krzyczeli jaki to był zły. najważniejsze jednak uchwały. absolutoria jednogłośnie za, budżety jednogłosnie za. itd. radni są po to żeby wyrażać jasno swoje stanowisko. mają przywileje żeby nie bać się. więc gadka szmatka w stylu "głosowałem bo pietras mógłby krzyknąć na mnie" to szczyt KOMPROMITACJI. mówimy o dorosłych chłopach a nie o dzieciach.

gwidon, 11.09.2013 22:51

maniek, ty chyba nie wiesz jak sesje rady z pietrasem wyglądały

maniek, 11.09.2013 22:29

co do tematu proponuje porównać to co pisze kubień na stronce dlaandrychowa.pl z tym co mówi żak dla TV http://vod.tvp.pl/audycje/publicystyka/polska-non-stop/wideo/10092013/12234399 od 7.15 minuty jak komuś nie \"idzie\" nagranie żak gadał dla TV że należy edukować coś tam o tolerancji, że żyjemy w tym samym mieście, że wychowujemy się razem. a po nim pokazali zaraz Romów jacy mówili że wszystko mamy to samo, tylko inny język każdy sobie wybierze do jakiej postawy mu bliżej i po sprawie.

maniek, 11.09.2013 22:26

pietras nic albo niewiele mógł sam a nawet z pomocą jednego czy drugiego "swojego" radnego. było jak było bo wszyscy łącznie z PO, SLD mu głosowali prawie wszystko. bardzo łatwo to sprawdzić. tak samo żak niewiele by mógł gdyby większość radnych powiedziała mu basta. ale takich radnych jest jak na lekarstwo dobrze że chociaż kilku jest bo za pietrasa brakowało.

kaczor, 11.09.2013 22:13

ogi33 daj spokój możesz ludzi nie lubić ale sam to kk to mógł co najwyżej podnieś długopis stawki podwyższa albo obniża rada większością. tak samo jak sejm, senat sejmik i tak dalej robią to większością. Tak samo jest teraz za żaka. jak podwyższali ceny za wodę to nie sam babski akceptował tylko większość radnych.

ogi33, 11.09.2013 21:29

jeździec z bez głowy i z nadgłową

ogi33, 11.09.2013 21:28

cudowny tandem

ogi33, 11.09.2013 21:26

tzn nie mógł był protestować przeciw nadmiernym obciążeniom dla budżetu miasta

ogi33, 11.09.2013 21:22

acha indywidualny wniosek radny Penkala nie miał wtedy z nim żadnego kontaktu

ogi33, 11.09.2013 21:20

dla niezorietowanych radny KK będąc przewodniczącym RM podniósł był stawki rajców miejskich obciążające mieszkańców

ogi33, 11.09.2013 21:14

co fakt, Franek ma po tym tekście ma u mnie uznanie ;) uwielbiam \"biorąc kilkunasto- lub kilkutysięczne pensje z pieniędzy podatników? \" on jej nie podniósł jest czysty ;) po za tym wyczekali i punktują :)

kaczor, 11.09.2013 21:05

tak boli że nie są w stanie opanować się i robią mu reklamę:)

leskow, 11.09.2013 20:51

a to że Żak zaczął jarzyć bazę z trzyletnim opóźnieniem to ci nie przeszkadza buhahahahhaaaaaaaaaaaaaaaa ale was ten blog kubienia boli, oj boli, boli

gwidon, 11.09.2013 20:45

wojtek, ale czemu jesteś po stronie pana krzysztofa, a nie pana franka? Felieton nie podpisany, a dwóch radnych prowadzi blog. ramirez, tekst znakomity w tym, że chyba wypuszczony z dwutygodniowym opóźnieniem

ramirez, 11.09.2013 20:41

Znakomity tekst na blogu. Gratulacje.

wojtek75, 11.09.2013 20:17

za te zdania wielki szacunek panie kubień i niech się pan nie przejmuje tym że zakolandia od razu przystąpiła do ataku. jak ktoś zauważył , to tylko dobra darmowa reklama:) ....Zastanówmy się, czy gdyby Tomasz Żak poważnie potraktował to, o czym mówił w kampanii wyborczej, mielibyśmy w ostatnich dniach tyle wizyt stacji telewizyjnych i radiowych? Słuchalibyśmy zażenowani pouczeń prokuratora generalnego? Obserwowalibyśmy totalną porażkę wizerunkową naszego miasta? Chyba jednak nie. Andrychowianie nie są żadnymi rasistami. Chcą tylko, aby zgodnie ze słowami Tomasza Żaka: „bezpieczeństwo stało się w Andrychowie priorytetem\". Tylko tyle. Za dużo? warto przeczytać cały tekst u kubienia. nie zawsze się zgadzamy ale tym razem jestem po pana stronie, panie krzysztofie. http://dlaandrychowa.blogspot.com/2013/09/felieton-nic-sie-nie-stao.html#more

wojtek75, 11.09.2013 20:16

jak świat światem władza jest od rządzenia a opozycja od patrzenia władzy na ręce. tak było za pietrasa i tak jest za żaka. biedna zakolandia myślała że żak będzie rządził a ludzie będą patrzeć innym \"na ręce\"? popieram apel krisa. zakolandio chcieliście władzy ją to macie. i przetańcie miauczeć. po raz enty - władza to nie stołki, wysokie pensje, miauczenie żeby opozycja załatwiała problemy.

leskow, 11.09.2013 20:04

gwidon, jak już ustaliliśmy kiedyś ty nic nie rozumiesz a blog kubienia jest dla ciebie za trudny

aboco, 11.09.2013 20:01

http://vod.tvp.pl/audycje/publicystyka/polska-non-stop/wideo/10092013/12234399 ojej ale się boją a my co mamy [ciach!] mamy powiedzieć

tomekx, 11.09.2013 20:00

buhahaha od brania kasy i pisania bzdur na blogu

TEPI, 11.09.2013 19:58

My tu gadu gadu, a tymczasem ktoś zablokował następny funpage na Facebooku - co za wieśniaki...

gwidon, 11.09.2013 19:53

Nie rozumiem. Od rozwiązywania bieżących problemów są koalicyjni radni, to w takim razie od czego są opozycyjni radni? Od głosowania i kasowania diet?

krisu78, 11.09.2013 19:15

apel do propagandy. kubien nie pisał było źle. propaganda zakolandii siedziała i nudziła w internecie że nic nie ma. kubień napisał, to propaganda miauczy że nie tak jakby chcieli. propagando upraszam przestań miauczeć. gdybyście z takim samym zapałem co miauczycie spełniali swoje obietnice to wasz Tomek żak mógłby być spokojny o zarobki burmistrzowskie na nastepne lata. tak to ciemno widzę ponowny wybór.

martin, 11.09.2013 19:02

brawo panie kubień. napisał pan to co myśli wielu ludzi to teraz bedziesz pan miał przechlapane u \'propagandy\' . ale niech się pan nie martwi. tylko robią panu darmową reklamę tymi ciągłymi atakami na pana. polecam dlaandrychowa.pl a propaganda niech siedzi i wypisuje \'ble ble ble\' podobne do tych jakie opowiada ich \'uśmiechnięty władca\' z plaktu w TV.

kaczor, 11.09.2013 18:53

serdecznie chciałbym podziękować panu kubieniowi za komentarz http://dlaandrychowa.blogspot.com/2013/09/felieton-nic-sie-nie-stao.html dziekuję podwójnie że ukazał się popołudniu a nie wcześnie rano przed pracą. teraz propaganda będzie musiała się wysilić poza godzinami pracy w ramach wieczornego odpoczynku:) inna sprawa że niektórym pewno godziny w robocie zleciały na oczekiwaniu na ten komentarz:)

asquit, 11.09.2013 18:23

powiem wam tak: po komentarzu Kubienia to co robi ostatnio Żak dla rozwiązania tej sprawy to jest mistrzostwo świata. panie radny Kubień wstydź się pan.! W tej sprawie nie kiwnął palcem, milczał przez 2 tygodnie a teraz robi z siebie bohatera i jeszcze chce zbić polityczny kapitał. Żenada taki radny

tipacz, 11.09.2013 15:30

ranyjulek No nieciekawie ale dobrze wiemy, (szkoda ze tylko my) ze prawda jest z drugiej strony Swoją drogą trzeba byc kompletnym idiotom zeby pod ich oknami udzielac wywiadu do tv (chodzi o zbitą szybe) przeciez każdy wie że są mściwi jak cholera.

ogi33, 11.09.2013 14:16

akcent na koniec jest mocny jedna ze stron wyraziła "szybko" i jednoznacznie swoje zdanie ;) Leń swoje ble ble ble to już nie jest irytacja mediami, oni najchętniej widzieliby tu wojnę uliczną i trzy pogromy mogę napisać ? "ale nie wiem czy można ? właściwie można, tzn nie można " ;) NIE MEDIOM OGÓLNOPOLSKIM W ANDRYCHOWIE ! !

ranyjulek, 11.09.2013 11:45

na mój gust my andrychowie wyszliśmy w tej audycji nieładnie http://vod.tvp.pl/audycje/publicystyka/polska-non-stop/wideo/10092013/12234399 za to nasz \"burmiś\" Żak wyszedł w tej audycji jako tolerancyjny dobry i takie tam. ładnie zrobiony pijar panie \"burmisiu\" pana pijar a gdzie w tym wizerunek (pijar) Andrychowa ?

maniek, 11.09.2013 10:48

widzieliście żaka? dialog, rozmowa, poznawanie wzajemnych problemów. że należy edukować pokazywać przykład tolerancji przykład,y że żyjemy tu w tym samym mieście, wychowujemy się razem. potem Romowie że że wszystko mamy to samo, tylko inny język jak ktoś nie wierzy niech obejrzy od 7,15 minuty.

maxrzop, 11.09.2013 07:26

I znów o Andrychowie http://vod.tvp.pl/audycje/publicystyka/polska-non-stop/wideo/10092013/12234399

ogi33, 10.09.2013 22:10

LENIWY primo ;)

ramirez, 10.09.2013 21:29

ależ absolutnie nie ma się czego wstydzić, yeti - wszyscy doskonale rozumiemy, ze niekompetentny, nieszczery, niekonkretny szef to zmora

Maksymilian, 10.09.2013 21:27

yeti1;wyjaśnij czy chcesz wygranej twojego burmisia czy nie? Twoje obawy sugerują że nie.

gwidon, 10.09.2013 20:59

Pytam sie, co na to jasiek. Wie o planach kubienia?

ramirez, 10.09.2013 20:47

a więc powiadasz, yeti, że OBAWIASZ SIĘ, że Żak wygra wybory i to bez większych problemów? hmmm...

kaczor, 10.09.2013 20:33

przypomnienie niespełnionych obietnic to zianie jadem?:) no no..... poza tym yeti1 niby jak wygra jak nawet ty jasno napisałaś nie ma nowego łącznika do 2012 roku - żak stracił wiarygodność i nie zagłosujesz na niego. o ile oczywiście można wierzyć twoim słowom?

yeti1, 10.09.2013 20:27

obawiam się że jak dalej będziecie ziać jadem tak samo jak wasz ulubiony radny to burmistrz Żak bez większych problemów wygra najbliższe wybory.Wy mieszkacie chyba w jakimś innym Andrychowie

kaczor, 10.09.2013 20:14

yeti moja droga najpierw to niech "ich przeniesie" z centrum i to najlepiej nie 10 minut drogi od rynku bo szybko będą na "swoim" terenie. obietnic żaka to było już ho ho. pogotowie całodobowe - nic, rondo turbinowe - nic, nowa hala sportowa - nic. w końcu łącznik na osiedlu. zresztą sama wiesz bo jak żak nie wybudował łącznika do końca 2012 roku to według twoich deklaracji stracił u ciebie wiarygodność.

leskow, 10.09.2013 20:07

yeti, asquit i gwidon - piszcie dalej te bery:( widać, że macie nas za miejscowych buraków i nawet się nie wysilacie. a teraz popatrzcie do góry na tytuł wiadomości. i skończcie z odwracaniem uwagi od blamażu burmistrza.

yeti1, 10.09.2013 19:54

Dlatego burmistrz stanął na wysokości zadania i przeniesie ich z centrum

mama, 10.09.2013 19:35

Nie mam nic przeciwko Romom ale ich lokalizacja na Placu Mickiewicza to nieporozumienie !

asquit, 10.09.2013 19:21

warsztaty tolerancji wam by się przydały. na razie jesteście mistrzami w dzieleniu ludzi w Andrychowie

gwidon, 10.09.2013 18:39

Z ważnych spraw ostatnio to kolarze w obiektywie, \"takie rzeczy tylko w rzykach\" , opowieści z komiksem no i źródełko....

ramirez, 10.09.2013 18:12

jak nie przestaniesz się czepiać opozycji, asquit, to cie wyślemy na warsztaty tolerancji.

martin, 10.09.2013 17:38

a co mnie obchodzi opozycja? "propaganda" jak tych ludzi nazywacie chciała by rozmawiać o opozycji o przeszłości o pietrasie a nie o tym jak teraz jest w naszym mieście. to drużyna pana burmistrza Żaka rozdaje karty od 3 lat!!!!! jeśli pan to czyta panie burmistrzu żak - pan kris dobrze skomentował. ja i wiele innych osób myślimy podobnie. ogniskiem zapalnym wydarzeń w ostatnim miesiącu były pobicie polskiego chłopca i wandalizm w kościele. nie opozycja nie internauci ale te dwa zdarzenia.

longin, 10.09.2013 17:21

Asquit. Prosiłem o konkrety. Nie zmulaj biedo bo już kompletnie argumentów ci brak.

asquit, 10.09.2013 16:24

najlepiej zajmować się [ciach!] i kupkami śmieci a ważne sprawy przemilczać. Żenada

Maksymilian, 10.09.2013 08:33

yeti1;upały już minęły,napisz co się stało.

maniek, 10.09.2013 00:21

co racja to racja. po co dawać się wciągać propagandzie w gierki? żeby dawać okazję do pochwalenia sie obsesją na punkcie kubienia? opowiedzenia kolejnych bajeczek? kolejnej kompromitacji yeti1 który (albo która) jeszcze niedawno zarzekał się że żak utracił dla niego wiarygodność i nie zagłosuje na niego a teraz wychwala go jak bożka. ci ludzie z propagandy pewno walczą o to żeby odwrócić uwagę od tego co jest i od problemów. walczą wszelkimi metodami. jak nie kupujemy kłamstw propagandy to nawet nazywa się nas "andrychowskimi głupkami" ps. Burmistrzu Żak - mniej występów w TV i rozdawania dyplomów a więcej roboty. niech Pan broni się swoją pracą bo ci propagandziści moim zdaniem tylko szkodą sobie i panu.

martin, 09.09.2013 23:58

\"propaganda\" jak tych ludzi nazywacie chciała by rozmawiać o opozycji a taki login poszedł na to jak mucha na lep. szkoda że dał się nabrać. ale ja nie dam się wciągnąć w tę grę. jeśli pan to czyta panie burmistrzu żak - pan kris dobrze skomentował. ja i wiele innych osób myślimy podobnie. ogniskiem zapalnym wydarzeń w ostatnim miesiącu były pobicie polskiego chłopca i wandalizm w kościele. nie opozycja nie internauci ale te dwa zdarzenia. szkoda że ludzie związani z władzą wykręcaja kota ogonem.

gwidon, 09.09.2013 22:16

krisu78, to nie chodzi o bytność fizyczną, hehe poza tym krisu babski i inni radni nie aspirują do funkcji burmistrza, a kubień ponoć tak

longin, 09.09.2013 21:54

Asquit. Konkrety. Takie pieprzenie do niczego nie prowadzi. Tylko nie wykonuj kopiuj-wklej, please. Podaj konkret to się poddam. Czekam.

asquit, 09.09.2013 21:26

nie prawda. Franek penkala był lepszym propagandzistą pietrasa

longin, 09.09.2013 20:41

Andrychów ma najlepszą propagandę od średniowiecza. Yeti masz powód do satysfakcji.

yeti1, 09.09.2013 20:29

Andrychów ma najlepszego burmistrza od 2 dekad a wy ciągle narzekacie.przejrzyjcie wreszcie na oczy i nie dajcie się mamić pisowskiej propagandzie ludziom typu leskow , kaczor i longin

krisu78, 09.09.2013 19:45

przestańcie miauczeć propagando. władza to nie zarabianie kasy na wysokich stołkach i miauczenie żeby opozycja załatwiała problemy. jak wszystko na co stać ekipę żaka to to co napisały nowinki i co widać było na tym filmie \"przeciw nietolerancji\" to mamy przechlapane. Obawiam się że jeszcze nie raz w ciągu tego roku co został żakowi zjedzie do nas TV. ps. gwidon swoją uwagę o siedzeniu cicho skieruj także do babskiego i reszty radnych.już dawno ludzie wyciagnęli że głosowali pietrasowi na tak.

longin, 09.09.2013 19:44

No. No. To kubień po wywiadzie w lokalnym tabloidzie będzie miał teraz przerąbane. Już widać pianę na gębie u niektórych małpoludów. To dopiero początek.Trochę go szkoda , ale jak wytrzyma presję? Może być ciekawie.

krisu78, 09.09.2013 19:42

BUHAHAHHA pytanie o to gdzie był kubień to totalny strzał w kolano. ale desperacja. nie do mnie pytanie ale akurat wiem bo kubień uczył dzieci z mojej rodziny tak jak inni andrychowianie przez 8 lat Kubień był w Andrychowie czego nie można powiedzieć o członkach obecnej ekipy rządzącej gminy.

kaczor, 09.09.2013 19:34

niech propaganda pozwoli jednak że o tym jakiego burmistrza Andrychów potrzebuje czy chce zdecydują andrychowianie za rok. w 2002 roku i 2006 chcieliśmy w większości pietrasa to był pietras,. w 2010 żaka to jest żak. Za rok ci którzy są dorośli i są ZAMELDOWANI w TEJ GMINIE wybiorą nowego burmistrza. temat dotyczy naszego bezpieczeństwa.burmistrzem aktualnie jest żak. a propaganda jak zwykle byle odwrócić uwagę od problemu byle odwrócić uwagę od tego kto sprawuje obecnie rządy.

gwidon, 09.09.2013 19:23

Kubień przez 8 lat siedział po cichutku jak mysz pod miotłą. Nie takiego burmistrza andrychów chce

maniek, 09.09.2013 19:19

jeżeli dobrze rozumiem intencje gwidona to... kubień był w Andrychowie tak samo jak Babski i inni radni którzy głosowali pietrasowi wszystko albo prawie wszystko. to po pierwsze. po drugie. miało nam być lepiej niż za pietrasa a nie GORZEJ. ale gratuluję zakolandii konsekwencji w odwracaniu kota ogonem. Żak rządzi a oni ciagle o opozycji.

gwidon, 09.09.2013 18:55

ramirez, to ja pytam, gdzie kubień był przez 8 lat? GDZIE?

krisu78, 09.09.2013 18:44

akurat babski to chociaż odwazył się wspomnieć od czego się zaczęło chociaż skromnie nazwał to "incydentem". panie żak, uczestnicy konferencji będę kolejnym który przypomni od czego się zaczęło zanim totalnie wykręcą kota ogonem. od pobicia chłopca przez Roma i od wandalizmu w kościele w wykonaniu Roma. Tu szukaj "zakolandio" źródła ostatniej sytuacji. nie w internautach. razem z dziennikarzami z tak zwanych nowinek żakowskich którzy sprzedaja "oficjalną" wersję cytuję ich bo warto zapamiętać. Potrzebę zrobienia takiego spotkania sprowokowała sytuacja, jaka zaistniała w ogólnopolskich mediach po tym, gdy w Andrychowie ktoś stworzył dwie strony internetowe (już zlikwidowane) nawołujące do wypędzenia Romów z miasta. ......... Mimo że w gminie nie doszło żadnych ekscesów, poza internetowymi napaściami, burmistrz Tomasz Żak uznał, że sytuacja zrobiła się poważna i trzeba podjąć kroki zapobiegawcze...... no jakieś jaja. ps. jak inni zapytam panie burmistrzu czy mój wpis "nadaje" się już na namierzanie IP? Pan zrobił się specjalistą od internetu to może cos pan doradzi? Mohgę tak pisać czy nie?

longin, 09.09.2013 18:40

Ramirez. Naprawdę , jestem oczarowany . Każda analiza, styl i forma to samo sedno każdej kwestii. Musi być. Twoje komentarze podnoszą ciśnienie Żakolandii. Pewnie sprawdzają serwery w Meksyku. A tak na marginesie , słuchając Tomusia z konferencji to jest niezła polewa. W którymś momencie mówi , że Andrychów to jedyna gmina w Polsce , która przechodzi transformację z gminy przemysłowej na turystyczną!!??. Jak można taki kit wciskać ludziom w całej Polsce. Babski siedzi ,słucha tych bzdur i nic? Co na to biznes , pomijając tych , którzy są częstymi gośćmi w owalnym gabinecie na drugim piętrze. To jaja jakieś.

krisu78, 09.09.2013 18:39

ta konfrencja w urzędzie to jakiś żart? dobrze piszecie. jak się to oglądało to żak i reszta (poza jednym babskim) chyba zapomniała od czego sie zaczęło i co jest realnym problemem. na moje wyczucie nie internet panie burmistrzu żak masz 100 procent racji ramirez kpią z nas wmawiając że jeden z 21 radnych ma rządzić a oni co? brać pensyjki, rozdawać dyplomiki i uśmiechać się na spotkaniach dla przypomnienia wiadomość z realnego życia - rządzi Tomasz Żak, wziął sobie doradców, zastepców itd. jego prawo. ale rządzenie nie polega na braniu 13 tysięcy na miesiąc otaczaniu się swoimi i zwalaniu wszystkiego co się da na opozycję. tudzież miauczeniu żeby opozycja załatwiała problemy bo my nie mamy czasu między jednym rozdaniem dyplomu a drugim.

ramirez, 09.09.2013 18:16

gwidon, asquit sądząc po waszej niezmiennej pogodzie ducha, alternatywna rzeczywistość w której żyjecie, a w której KKubień jest burmistrzem, musi być rzeczywiście fajna i przyjazna a funkcjonuje się w niej łatwo i optymistycznie. Też tak chcemy. Tylko w realu.

gwidon, 09.09.2013 18:06

asquit, dlatego widzisz kubień nigdy nie zorganizował spotkania na żywo

wojtek75, 09.09.2013 17:31

@gregory - dotrwałem do 25 minuty ale chyba masz 100 procent racji. to jakiś jaja. Może to spotkanie zorganizowane przez Tomka Żaka trzeba było nazwać \"przeciwko internetowi\"? ps. słusznie kaczor i maniek. wydało się po komentarzu asquita. wszystko o co im chodzi to żeby sobie pokomentować co pisze opozycja. problemy - niech sie rozwiążą same albo niech rozwiąże je opozycja. jest jak napisał Igor. jak sie komuś zdawało że najgorsze czasy mamy za sobą to sie pomylił. ekipy żaka chyba nic i nikt nie przeskoczy:( wolno mi tak myśleć i pisać Tomku czy to nadaje się do ustalania mojego IP?

kaczor, 09.09.2013 17:25

leskow tu nie trzeba było stawiać żadnej diagnozy. asqiut sam napisał że chodzi im (pisał w licznie mnogiej) o komentowanie tego co pisze opozycja. o nic więcej. takich czasów dożyliśmy. jeszcze może zaczniemy opozycję rozliczać chociaż nie rządzi a władza niech robi co chce, bierze kasę, rozdaje co chce, komu chce i jak chce?

leskow, 09.09.2013 15:05

kaczor i maniek - trafna diagnoza. \"urzędowi komentatorzy\" już nawet nie kryją o co im chodzi. zwieracze puszczają. ŻENADA!

maniek, 09.09.2013 12:35

jedno jest pewne asqiut. tobie brakło przyzwitości a może czegoś ważniejszego. ten ostatni wpis to kompromitacja na całego. czemu wyjaśnił kaczor. chyba że teraz sa w um dobrze płatne stanowiska "komentatorzy opozycji w internecie"? to by wiele wyjaśniało. jeśli tak to przepraszam ciebie i tego twojego kolegę qwidona który pisze prawie to samo co ty. jeśli takich stanowisk nie ma - mogę poprosić o nie zajmowanie sie opozycją za to o zajęcie się tematami ważnymi dla tej gminy. bezrobocie bezpieczeństwo, obietnice z kamapanii

kaczor, 09.09.2013 12:13

przekraczacie granice absurdu i śmieszności propagando. milczy też 19 innych radnych. do nich nie ma pretensji a co za problem założyć sobie stronkę. "będziemy komentować" - to was interesuje w całej sprawie? nie rozwiązywanie problemów gminy tylko komentowanie. dobrze wiedzieć. komentować to mogę ja, TEPI i dziesiątki innych internautów. żak i jego ekipa jest od załatwiania problemów gminy. za to płacimy im z naszych podatków a nie za komentowanie i zajmowanie się opozycją.

asquit, 09.09.2013 11:58

Kolejny tydzie4ń a KK milczy w tak ważnej sprawie.czekamy na wpis będziemy komentować. może zdania brakło?

TEPI, 09.09.2013 10:35

Moje wnioski:Żenada, obracanie kota ogonem, bicie piany, wazelina (ą,ę), a jedyna sensowna wypowiedź, to Babskiego. Zastanawia mnie tylko skala walki z tym okropnym procederem w imię politycznej poprawności. Czy poszukiwania autorów "nawołujących do przemocy wstrętnych" wpisów obejmą swym zasięgiem cały kraj i wszystkie fora, łącznie z tymi na znanych portalach i czasy, w których internet jeszcze raczkował? Czy nazwanie kogoś "białą szmatą" czy "białą ku.wą" i obietnicę, rychłego za.ebania, też można pod to podciągnąć? ( Uprzedzam,że należę do narodowej większości ) W dalszym ciągu nie wiem jaki zapadł wyrok w sprawie sprzed 5-ciu lat, w której oskarżona została tylko jedna z 10-cio osobowego grona?

specnarz, 09.09.2013 05:52

UWAGA. Pan Seremet pewnie już czyta mamnewsa.pl i zaraz się za was weźmie... Ale tak na serio to naszą mniejszość można porównać do Europosłów - mają immunitety i dostają dożywotnią pensję za.... No właśnie, za co? O Pani Premier już pisałem - takich nam trzeba. Zdecydowanych i odważnych w obronie wartości narodowych i etycznych. Przestępstwa trzeba ścigać i karać, a nie tuszować innymi przestępstwami.

gregory, 09.09.2013 00:00

na 140 Romów garstka - tak pan myśli panie żak? jak się słuchało żaka i reszty gości z tego nagrania to główny problem to akcje w internecie. słowo daję chyba 3/4 nawijali o tym że przestępstwa w internecie powinny być ścigane. że Romowie będa bronić swoich praw. że dość bezkarności w internecie. żak nawet mówił że ich postulaty zostaną przedstawione prokuratorowi generalnemu. można wiedzieć jakie postulaty panie Żak?

maniek, 08.09.2013 22:24

zmusiłem się i przesłuchałem nagranie. Żak mówił że garstka Romów uprzykrza życie mieszkańcom Andrychowa. skoro Żak mówi że garstka to pewno wie co mówi...... ciekawe co na to andrychowianie?

Pikun, 08.09.2013 21:33

http://www.youtube.com/watch?v=EnDBIjoXkAY

westwi78, 08.09.2013 19:33

szeleszczyciel, znakomity, tylko że u nas po takim wystąpieniu by jej nadawali od \"faszystów\".

szeleszczyciel, 08.09.2013 19:03

.

igor5, 08.09.2013 18:51

myślałem że gorszych burmistrzów niż Woźniak i Pietras Andrychów już mieć nie będzie...życie jednak płata figle

JasiuWedkarz, 08.09.2013 15:15

Moze zrobimy jakies referendum w sprawie wysiedlenia romow, lub odwolania burmistrza bo tak dalej byc nie moze. Ja rozumiem ze mniejszosc ma prawna ochrona ale nie moze byc tak zeby ta mniejszosc nabywa przez to prawo do bezkarnosci i w kazdym przypadku mozemy zostac posadzeni o rasizm, bo na jedno wspolnie mozemy sie zgodzic ze tu juz od dawna nie chodzi o pochodzenie i kulture romska tylko o ich nieodpowiednie zachowanie w stosunku do rodowitych obywateli. I nazywanie mnas miasteczkiem rasistowski itd to wielka obelga dla nas i calkowity brak zrozumienia o co my dzis walczymy. Linder cos mowil w radiu ze z bielska pracujacych fizycznie romow pozbawiono pracy ze wzgledu na ich pochodzenia to jest przyklad rasizmu ale szczegolow drugiej strony nie znamy. Panu burmistrzowi barkuje wiedzy na temat tego czego oczekuja mieszkancy bo poprostu ma to gleboko w 4 literach gdy on wie najlepiej

TEPI, 08.09.2013 13:06

Czy to prawda, że niektórzy :) mieszkańcy naszego miasteczka :) przy okazji spotkania na szczycie :) narobili niezłego bydła i pojawiła się policja? Ktoś coś wie?

wojtek75, 08.09.2013 11:09

poczytałem jeszcze raz co napierw napisał ramirez i co po kilku dniach powiedział Tomek dla telewizji. I wiecie co. Zgadzam się że nasz Tomuś ściagnął z ramireza to \'Andrychów nie jest miastem rasistów\". To tylko potwierdza moja opinię ża ta ekipa sama niewiele jest w stanie wymyśleć poza czytaniem wpisów internetowych:) Nie będę rozpisywał się, trafiony zatopiony - \"Burmistrzu żak - o jakieś 10 dni i kilka wizyt stacji ogólnopolskich (gdzie było ble ble ble do kamery) za późna refleksja. trzeba było tak od razu. ...... brzmi to jak kopiuj wklej z opozycjnego internauty a nie jak coś w co pan wierzy. jakoś wczesniej nigdzie nie przeczytałem i nie słyszałem takich słów z pana ust\" sanders - że niby teraz czas na kopiuj wkleje z premier Australii? po co? andrychowska opozycja internetowa podpowie najlepiej co mówić:)

Sanders, 08.09.2013 10:38

http://wyborcza.pl/1,75478,14543341,Po_nagonce_na_Romow_z_Andrychowa_w_internecie__Mistrz.html - warto przeczytać bo mistrz chyba do końca nie zna sytuacji w Andrychowie z wywiadu wynika ,ze to my Polacy mamy dostosować sie do Romów beker68 trafnie przywołany teks może Tomasz zrobi plagiat:-)

Maksymilian, 07.09.2013 21:46

beker68;w samo sedno.

Beata, 07.09.2013 21:42

witam, bylam w tym roku w czerwcu odwiedzic moj Andrychow, jaki znalam za moich dziecinnych czasow, a bylo to 20 lat temu, moge powiedziec ze nie jest to ten sam Andrychow, coraz wiecej romow jest, obelgi i opluwanie, a takze nasmiewanie sie z innych, to chyba jest na ich porzadku dziennym, prosza o zlotowke na \"mleko\" hahaha na Mleko!!!!!! jak im nie dasz to cie potrafia kopnac i nazwac sie suka, i groza zeby sie za siebie ogladac. Gdzie jest burmistrz miasta Andrychow??? nasciagal ich do Andrychowa, dal socjal i mieszkania, a teraz jest problem. Niech Burmistrza wyp....a a romow deportowac do ich kraju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WSZYSTKICH DEPORTOWAC ROMOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

beker68, 07.09.2013 19:53

Była australijska pani premier - Julia Gillard do imigrantów, szczególnie muzułmańskich: \" Imigranci muszą się zaadoptować lub wyjechać. Jestem zmęczona, że ten naród musi się martwić o to, czy my urażamy ich rodaków lub ich kulturę... Nasza kultura rozwinęła się przez ponad dwa wieki po wielu walkach, próbach i zwycięstwach przez miliony mężczyzn i kobiet którzy szukali wolności. Mówimy po angielsku, a nie hiszpańsku, libańsku, arabsku, chińsku, japońsku, lub innym językiem. Więc jeśli chcesz być częścią naszego społeczeństwa, musisz się nauczyć naszego języka! Większość Australijczyków wierzy w Boga. Nie ma tu mowy o \"chrześcijańskiej prawicy\" lub jakiejkolwiek presji politycznej, to jest fakt bo chrześcijańscy mężczyźni i kobiety z ich zasadami chrześcijańskimi założyli tę nację. Jest z pewnością właściwe, aby wyświetlić to na murach naszych szkół! Bóg jest dla ciebie obrazą? Proponuję więc się przeprowadzić do innej części świata i tam żyć, ponieważ Bóg jest częścią naszej kultury. Akceptujemy wasze przekonania, nie zadając pytań. Wszystko o co prosimy, to o szanowanie naszych przekonań, aby żyć w harmonii i pokoju z nami. To jest nasz kraj, nasza ziemia, nasz styl życia i dajemy wam możliwość do korzystania z tego wszystkiego. Ale od momentu, kiedy zaczynacie narzekać, jęczeć co do naszej flagi, naszego zaangażowania, naszych przekonań chrześcijańskich czy naszego stylu życia, gorąco zachęcamy do skorzystania z jeszcze jednej wielkiej australijskiej wolności : Prawa do wyjazdu! Jeśli nie jesteś tutaj szczęśliwy, wyjeżdżaj! Nikt Cię nie zmuszał aby tu przyjść. Przyszedłeś tu z własnej woli, to zaakceptuj nasz kraj, który zaakceptował ciebie!\" ... Ps. Mądrze, odważnie i zaskakująco trafnie... Brawo, pani Premier.

TEPI, 07.09.2013 19:16

Ciekawe czy wczorajsza burda na plantach będzie się liczyć do statystyk? Ponoć leciały butelki, a na miejsce została wezwana policja. Kumpel żałuje, że tego nie nagrał.

Hati, 07.09.2013 18:21

Ciekawe ze nie ma mowy o konflikcie miedzy romami i ich kastami ;).

bartol44, 07.09.2013 14:56

Dzisiaj jade sobie na motocyklu, patrze u tu na parkingu przy Adrii znowy ta stara romka nagabuje na kase kogoś a za nia leci jakaś młodsza i targa dwa dzieciaki.

gwidon, 07.09.2013 14:52

patrzcie, o cristiadzie dało sie pisać co drugi dzień. co tydzien da sie rade pisać o źródełko. A tu w takiej sprawie cicho sza ja makiem zasiał

st51po, 07.09.2013 14:43

VERA masz rację.To jest łatwy temat trudny do rozwiązania.A OFE trudny a rozwiązanie?

cath, 07.09.2013 14:35

Wyjście z pałkami i inne tego typu kretyństwa to teksty tych ,którzy sami się proszą o ściganie z urzędu z zarzutem o propagowanie rasizmu.Chodzi o to by każdy,powtarzam każdy mógł w mieście czuć się bezpieczny,ale też żeby przestrzegał prawa!

cath, 07.09.2013 14:28

Ciekawe o jakim nieokreślonym ognisku piszesz? Tu chodzi o to by Romowie też przestrzegali obowiązującego prawa a nie byli z jego przestrzegania zwolnieni. @andrzejek22r Pisząc tego typu rzeczy mozesz komus zaszkodzic i tyle w temacie.A nuż ktos się poczuje zagrożony....

st51po, 07.09.2013 14:28

cath masz trochę racji.Ale wyjście na ulicę z pałkami nic nie da.Romowie powinni się dostosować do nas ale nie wymagajmy by porzucili swoją kulturę i język.A co do radarów to myślę że wśród piratów drogowych rozpuścić wieść że każdy mandat za prędkość będzie przeznaczony na poprawę losu Romów. Będą zwalniać do 20 km.

ogi33, 07.09.2013 14:16

@Hati bo cała sprawa to gaszenie nieokreślonego ogniska, dalekie od rozwiązywania właściwego problemu

Hati, 07.09.2013 14:06

Ciekawe ze nie ma mowy o konflikcie miedzy romami i ich kastami ;).

jolka, 07.09.2013 13:49

jestem z poza andrychowa, ale problem widzę, romowie czują się bezkarni, grasują w grupach, załatwiają swoje potrzeby fizjologiczne gdzie popadnie, korzystają z nieuzasadnionej pomocy socjalnej, polka,której mąż wyjechał za granicę, nie kontaktuje się z rodziną i nie płaci alimentów nie może otrzymać pomocy, a cyganka rodząca kolejne dzieci i mieszkająca z cyganem to samotna matka, która niczego nie musi udowadniać, jej pomoc należy się bezdyskusyjnie itp. itp. itp. władze nie widzą problemu ! ja chyba śnię,,,,,,,,,,,,,,!

VERA, 07.09.2013 13:48

Moim zdaniem narastająca niechęć do Romów wynika z beznadziejnej sytuacji materialnej dużej części zwłaszcza młodych ludzi, brak pracy i perspektyw wpływa na nasze nastroje , wszystko nam przeszkadza i zwłaszcza ludzie , którzy nic nie robią , mieszkają w centrum i korzystają z pomocy państwa czyli nas wszystkich.Gdyby w Andrychowie było dobrze ,nam żyło by się lepiej to nikomu by nie przeszkadzali Romowie , atak na tych ludzi na pewno będzie coraz większy ,bo nam jest coraz gorzej i nic nie pomogą pogadanki o tolerancji.Ten temat pojawił się w sam raz aby odwrócić naszą uwagę od poważnych problemów typu OFE lub zbliżające się protesty związków zawodowych.

andrzejek22r, 07.09.2013 13:03

to popraw mnie jesli mowie źle, jakoby krzysiu Wojcik mialby startowac. jedyny sensowny kandydat. nawiazujac do tematu, to tez ludzie, aczkolwiek niech sie tak zachowuje, dajmy im ostatnia szanse, a jak nie to wypad.

cath, 07.09.2013 11:46

@andrzejek22r Niekiedy tego typu pomysły to swoisty pocałunek śmierci.Szkoda by go było do polityki.Żak jest nijakim burmistrzem-właściwie to nic dla miasta nie zrobił,jedyne co to dostarcza Krzysiowi i Franiowi argumentów ,że to de facto najsłabszy burmistrz. @st51po Tak ukradli rynny i będą ukarani.natomiast Rom zbezcześcił miejsce kultu religijnego i to jest duża różnica.To się dotąd nie zdarzało- była też niedawno Romka z Nowego Sącza ,która okradała kobiety w Kościele.Popytaj Proboszcza,może też gdzieś spotkasz poprzedniego Proboszcza o kwestię sąsiedztwa Romów-wtedy możemy dyskutować o ginących materiałach budowlanych z okolicy Kościoła św.Macieja i zapisie z kamer Plebanii. Mam nadzieję że Straż Miejska weźmie się za pilnowanie zarówno Romów jak i naszych ziomków okupujących okolicę Kauflandu,czy Savii.Bo na razie to symbolicznie rozpoczęto w poniedziałek łowy fotoradarowe w Sułkowicach i Roczynach.

JasiuWedkarz, 07.09.2013 10:31

@st51po O czym Ty mowisz ?! Wrzucasz wszystkich do jednego worka ze skoro sie sprzeciwiamy otwarcie to juz musimy nienawidziec. Wlasnie dzieki takim osoba jak Ty i ich wypowiedzia jestesmy uznawani za rasistow. Co do rynien to tez o czapy dales komentarz bo ukrasc rynny to nie to samo co zebszczescic symbol religijny. Oba przypadki sa haniebne ale dosc duzo spolecznosci romskiej uchodzilo plazem nasi za swoje wybryki odpowiadaja w duzo wiekszym stopniu niz ci drudzy i wlasnie o to cala afera zeby zmusic wladze ale do egzekwowania skuteczne prawa wobec romow albo ich wysiedlic .

st51po, 07.09.2013 10:19

Jak poprawić sytuację jeśli tyle ludzi przestawiło swoje myślenie na -nienawidzę.Myślę że takie osobniki nie lubią nawet same siebie.

tomekx, 07.09.2013 10:08

Dobra koniec, stało się.To już wszyscy wiedzą i nie ma sensu tego po raz enty przypominać. teraz czekamy na efekty/poprawę sytuacji?

st51po, 07.09.2013 09:32

Rom obmył rękę w wodzie święconej.Obrzydliwe.Ale to naszych przyłapali na kradzieży rynien.

szeleszczyciel, 07.09.2013 08:37

.

cath, 07.09.2013 08:19

Wielka szkoda ze w zalewie informacji o konflikcie w Andrychowie zniknął lub przemilczano fakt zajścia w kościele Św.Macieja,bo to by dużo dużo zmieniło.To że więcej Romów chciało wejść na spotkanie to norma,ponieważ to ich stara praktyka atak grupą.Nigdy tego nie widzieliście w naszym mieście?Zamiatanie pod magistracki dywan łamania prawa przez Romów w Andrychowie może skończyć się kiedyś zamieszkami i wtedy dopiero będzie problem,ale kto by tym się przejmował.Szkoda też że jak zwykle przy okazji ujawniły się trolle internetowe ze swoimi kretyńskim wpisami,ale nimi rzeczywiście powinny zająć się organy sprawiedliwości.Wpisów broniących Romów jest jak na lekarstwo,z prostej przyczyny że oni pisać nie potrafią w dużej części.Jadąc wczoraj przez Wadowice widziałem grupę interwencyjną sprzatającą Rynek czy plac Jana Pawła II jak kto woli i byli tam Romowie.Widok w Andrychowie nie do pomyślenia.I to tez daje do myślenia...

JasiuWedkarz, 06.09.2013 23:09

Za chwile romowie beda chcieli wysiedlic mieszkancow andrychow bo burmistrz przyzna im coraz bardziej atrakcyjne lokalizacje. A tak wogole to obrady odbyly sie kolo godz 12 tak zeby pracujacy nie mogli na nie przyjsc, bo tych romow co ich nie chcieli wpuscic widzialem pod urzedem o tej godz. Sprytny ruch Zaka ktoremu zabraknie cwaniactwa gdy sprawy przybiora coraz gorszy obrot a tak na pewno bedzie bo to rozwiazanie to zadne rozwiazanie... Umowili sie w swoim kregu bez konsultacji spolecznych a to my mamy tu najwiecej do powiedzenia.

andrzejek22r, 06.09.2013 22:18

a co byscie powiedzieli o Krzysku Wojciku na stanowisku obecnej \'glowy\' miasta Pana Zaka lub J.Pietrasa? ten drugi stary wyjadacz.

igor5, 06.09.2013 22:08

wolne żarty...jak facet którego jedynym osiągnięciem jest postawienie TOI TOI może rozwiązać problem z cyganami ??? ktoś jeszcze wierzy w te jego [ciach!] ???

longin, 06.09.2013 22:03

abcabc. Masz rację . Zdzisek zjednoczył wszystkie telewizje wokół Andrychowa. A tak poza tym to nie możesz w tym stanie się denerwować.

Sanders, 06.09.2013 22:02

O ile dobrze zrozumiałem to my Andrychowianie jesteśmy źli a oni czyli też podobno Andrychowianie jak to mówia innej narodowości - czyli nie Polacy to dobry naród . Czegoś nie rozumiem już kiedyś mniejszośc rządziła :-( Sami prowokują powodzenia życze

abcabc, 06.09.2013 21:27

brawo! burmistrz pokazał po raz kolejny że potrafi jednoczyć wokół sprawy a nie dzielić jak to robią niektórzy

belo, 06.09.2013 21:07

Na Słowacji Cyganie są spokojni gdyż POLICJA i STRAŻ MIEJSKA działa tam natychmiast i bardzo skutecznie po każdym zgłoszeniu przez Słowaka o naruszeniu obowiązujących reguł zachowania .Jakiekolwiek zaczepki ze strony Romów są niemożliwe w tym kraju, a zaznaczyć należy ,że Cyganów w Słowacji jest wielokrotnie więcej niż u nas.

ramirez, 06.09.2013 20:56

ranyjulek - obiad z deserem :)

abcabcabc, 06.09.2013 20:51

@ramirez dzięki, czyli to nie plotka tylko prawda. U nas w Andrychowie parapetów nie brakuje....

ramirez, 06.09.2013 20:40

abcabcabc https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=l7wDL6oekaE

ranyjulek, 06.09.2013 20:39

abcabcabc nie żartuj nawet. "Andrychów to nie jest miasto rasistów" Burmistrzu żak - o jakieś 10 dni i kilka wizyt stacji ogólnopolskich (gdzie było ble ble ble do kamery) za późna refleksja. trzeba było tak od razu. maniek dobrze pisze. brzmi to jak kopiuj wklej z opozycjnego internauty a nie jak coś w co pan wierzy. jakoś wczesniej nigdzie nie przeczytałem i nie słyszałem takich słów z pana ust. nawet w urzędowym radyjku. ramirez - żak powinien postawić ci obiad za to że podpowiedziałeś co mówić:) ps. jak inni po wywiadzie żaka w radiu zapytam czy wolno mi tak pisać bez obawy o namierzanie mojego IP?:)

czarnawolga, 06.09.2013 20:34

kaczor Dzięki za cynk, cieszmy się że komuś jest dobrze, pewnie pisze z Irlandii :) Pietras nic nie zrobił w tej sprawie, ale Żak swoimi wypowiedziami powala... rozumiem poprawność polityczna, dbałość o wizerunek miasta, ale i tak wszem i wobec wiedzą że w Andrychowie strach poruszać się po zmroku...więc na nic wszelkie starania. I nikt nie mówi o wypędzaniu i o rasizmie tylko o uporządkowaniu pewnych spraw które leżą od kilkunastu lat. Więc Panie Burmistrzu, do dzieła, szkoda czasu na wywiady w TVN to my jesteśmy tutaj i to my wybieramy...a grabienie przed wyborami nie jest dobrym ruchem ;)

abcabcabc, 06.09.2013 20:22

Ma ktoś linka do wywiadu Lindera w Radiu Andrychów gdzie wczoraj wypowiadał się ponoć na temat ludzi którzy dzielą się na ludzi i parapety, a mieszkańcy Andrychowa zaliczają się do tych drugich?? Bo jeżeli to prawda a dzisiaj robią pogadankę z burmistrzem i wszystko jest ok to coś tu nie gra.

kaczor, 06.09.2013 19:57

czarnawolga asqiut na rosnące bezrobocie za kadencji żaka zareagował pisząc że nie jest tak źle i życząc ludziom optymizmu. widać jemu za rządów żaka jest dobrze i bezpiecznie. ma prawo do tego. ludzie za rok ocenią.

ramirez, 06.09.2013 19:49

kaczor dzięki za miłe słowa ale daję Ci słowo, ze nie jestem byłym/obecnym/aspirującym politykiem ani samorządowcem tylko zwykłym człowiekiem, mieszkającym w Andrychowie.

czarnawolga, 06.09.2013 19:33

asquit jesteś z Andrychowa czy z choinki się urwałeś? :) Domyślam się że teraz wszyscy na potęgę będą zgłaszać łącznie z mieszkańcami zaułka Hiszpańskiego, ale wcześniej było to bardzo rzadko praktykowane.

asquit, 06.09.2013 19:29

czarnawolga - błąd - trzeba zgłaszać na policję

andrychowianka55, 06.09.2013 19:29

mnie jest kompletnie obojętne czy nowym burmistrzem zostanie Burek czy Asik - problem bezpieczeństwa w Andrychowie i tak będzie musiał rozwiązać , problem wspólnego mieszkania w mieście z Romami też , problem bezrobocia podobnież . Te właśnie sprawy są ogniskami zapalnymi a ludzie są coraz mniej cierpliwi i coraz mniej wierzą w obietnice wyborcze - nie realizowane później . Nowy Burmistrz - nie ważne z jakiej partii politycznej , będzie musiał działać szybko i skutecznie . Problemy są tak nabrzmiałe , ze być może znów wystarczy iskra i ...... społeczność Andrychowa - wobec braku skuteczności działania nowego burmistrza - zbuntuje się i ... wywiezie go na taczkach . I wszystkim będzie ganz egal - jakiej on jest opcji politycznej .

czarnawolga, 06.09.2013 19:23

Żak ma w nosie bezpieczeństwo na ulicach miasta którego jest BURMISTRZEM- zawsze można zwalić winę na policję i straż miejską. Statystyki statystykami, osobiście nie znam żadnej osoby pokrzywdzonej przez społeczność romską która zgłosiła to na policję, no chyba że chciała by później dostać niezły łomot przechadzając się ulicami. Żebractwo, złodziejstwo sklepowe, wyzwiska... czy nasza \"kochana\" władza nie liczy się z głosem większości? Panie Żak- został Pan wybrany przez społeczność Andrychowa, nie tylko grupkę 140 osób...

kaczor, 06.09.2013 19:23

przykład ramireza pokazuje jak to władza może czerpać z umiejętności i wiedzy opozycji. szkoda jednak że rządzi żak a ramirez jest w opozycji. wolałbym żeby było odwrotnie. jest jak jest niech pan panie burmistrzu jak najwięcej czyta ramireza!

asquit, 06.09.2013 19:18

świetnie że takie spotkania odbyło się i są szanse na poprawę sytuacji, czego nie udało się poprzednikom A pan radny K wybitny znawca lokalnych problemów nawet się w tej sprawie nie zająknął. widocznie według niego nie ma problemu

ramirez, 06.09.2013 19:04

skoro już tak cię inspiruję do słusznych działań Tomku Ż, to jeszcze jedna uwaga: zamiast mówić, że trzeba dbać o \"wizerunek miasta\" mów, ze trzeba dbać o dobre imię mieszkańców. Nie jesteśmy w korporacji. I dbaj o nie dobrze.

andrychowianka55, 06.09.2013 18:44

mnie jest kompletnie obojętne czy nowym burmistrzem zostanie Burek czy Asik - problem bezpieczeństwa w Andrychowie i tak będzie musiał rozwiązać , problem wspólnego mieszkania w mieście z Romami też , problem bezrobocia podobnież . Te właśnie sprawy są ogniskami zapalnymi a ludzie są coraz mniej cierpliwi i coraz mniej wierzą w obietnice wyborcze - nie realizowane później . Nowy Burmistrz - nie ważne z jakiej partii politycznej , będzie musiał działać szybko i skutecznie . Problemy są tak nabrzmiałe , ze być może znów wystarczy iskra i ...... społeczność Andrychowa - wobec braku skuteczności działania nowego burmistrza - zbuntuje się i ... wywiezie go na taczkach . I wszystkim będzie ganz egal - jakiej on jest opcji politycznej .

kaczor, 06.09.2013 18:32

kto zostanie nowym burmistrzem to przekonamy się za rok. takie ankiety to może wygrać ten kto ma zaprzyjaźniona firmę internetową:) @maniek. prawie w całości podpisuję się "Andrychów to nie jest miasto rasistów. panie żak. w końcu czytam że powiedział pan coś co od dawna pisało i mówiło wielu ludzi w tym opozycja (na przykład ramirez na blogu mamnewsa kilka dni temu). szkoda że najpierw zrobili to oni a dopiero teraz czytam że mówi to pan. bo brzmi to jak "kopiuj wklej" z innych a nie jak słowa wypowiadane z przekonaniem."

guide, 06.09.2013 18:19

kto zostanie nowym burmistrzem? ankieta powinna odpowiedzeć na to pytanie http://moje-ankiety.pl/respond-51135.html czekamy z niecierpliwością na wyniki!

krisu78, 06.09.2013 18:05

na dokładkę. widzieliście co piszą tak zwane nowinki żakowskie na stronie internetowej Potrzebę zrobienia takiego spotkania sprowokowała sytuacja, jaka zaistniała w ogólnopolskich mediach po tym, gdy w Andrychowie ktoś stworzył dwie strony internetowe (już zlikwidowane) nawołujące do wypędzenia Romów z miasta. ......... Mimo że w gminie nie doszło żadnych ekscesów, poza internetowymi napaściami, burmistrz Tomasz Żak uznał, że sytuacja zrobiła się poważna i trzeba podjąć kroki zapobiegawcze...... będę kolejnym który przypomni \"żakolandii\" od czego się zaczęło zanim totalnie wykręcą kota ogonem. od pobicia chłopca przez Roma i od wandalizmu w kościele w wykonaniu Roma. Tu szukaj \"zakolandio\" razem z dziennikarzami źródła ostatniej sytuacji. nie w internautach.

krisu78, 06.09.2013 17:53

@maniek 100 procent racji. przez cały tydzień czułem że Żak NIE stoi po stronie nas andrychowian. jak wysłuchałem wywiadu z nim w radiu Andrychów gdzie mówił co chciał i nie da się zwalić na innych, utwierdziłem się w swoim poglądzie. teraz nagle zmiana. fajnie panie żak ale za późno. bo w świat \"poszedł\" pan opowiadający bla bla bla Internauta ramirez miał odwagę powiedzieć co myśli wiele osób, pan miał odwagę powtórzyć po kilku dniach po ramirezie? dużo więcej oczekuje od burmistrza mojej gminy. tak to widzę.

bartol44, 06.09.2013 17:53

andrychowianka55 kto by chciał na sali Rasiste. Przecież tu w tym mieście zawsze Cyganie robili maślane oczka jak tylko im było źle a potem sie odwracali i dawać znowu to samo.... Żeby nie było nie mówie o wszystkich bo problem wrzucania do jednego worka przerabiam będąc motocyklistą od kilku lat...

tomk, 06.09.2013 17:50

oczywiście zakładając ze andrychowianie są równie \"grzeczni\" co romowie ;)

tomk, 06.09.2013 17:48

wystarczyłoby jakby policja ujawniła swoje statystyki i podałaby ile w ciągu roku interweniowała w związku z romami. zakładając że tylko 100 razy () to biorąc pod uwagę ze romów jest 150 razy mniej niż andrychowian to na bakier z policją miałoby 80% andrychowian ;)

andrychowianka55, 06.09.2013 17:46

jak przeczytałam tą notatkę - to włos mi się na głowie zjeżył .Dlaczego ? W obradach uczestniczyli przedstawiciele Stowarzyszenia Romów Polskich i andrychowskich stowarzyszeń romskich a mimo to cyt : \" Swoje chcieli powiedzieć andrychowscy Romowie (nie tylko ich przedstawiciele), ale nie zostali wpuszczeni na salę. Tak zdecydowali ich przedstawiciele, którzy prowadzili rozmowy w ich imieniu. \" Jaki stąd wniosek ? Ano taki , że cześć Romów z Andrychowa będzie miała w głębokim niepoważaniu to co ustalili ich przedstawiciele i dalej będzie robić to co robią - rzeczywiście szargając opinię o narodowości romskiej . Skoro była grupa chcąca coś powiedzieć to oznacza , że delegacja uczestnicząca w obradach nie reprezentowała całości romskiej a ci , którzy chcieli wejść nie będą respektować ustaleń . Cóż , a Andrychowianie dalej będą się bać , dalej będą organizować komitety , Policja i Straż Miejska będzie gonić w piętkę , bo zgłoszeń o naruszeniu prawa przez Romów na pewno przybędzie i wobec ustaleń z spotkania - trzeba je będzie wyjaśniać . Radość będą miały tylko andrychowskie rodzime czyt: polskie żule - bo aby ich ścigać za łamanie prawa - czasu nie będzie .

Magg, 06.09.2013 17:33

W szkołach przeprowadzone zostaną warsztaty z młodzieżą na temat tolerancji, kultury i tradycji mniejszości romskiej. Przepraszam bo nie rozumiem. To nasze dzieci będą uczone tolerancji?? A dzieci romskie??? Nie chodzą do szkoły bo ...nie muszą. No to mi wygląda na rasizm w stosunku do NAS.

maniek, 06.09.2013 17:17

Andrychów to nie jest miasto rasistów. panie żak. w końcu czytam że powiedział pan coś co od dawna pisało i mówiło wielu ludzi w tym opozycja (na przykład ramirez na blogu mamnewsa kilka dni temu). szkoda że najpierw zrobili to oni a dopiero teraz czytam że mówi to pan. bo brzmi to jak \"kopiuj wklej\" z innych a nie jak słowa wypowiadane z przekonaniem.

TEPI, 06.09.2013 17:09

Oj żaczku, żaczku - wszystko robisz żeby się przypadkiem komuś nie narazić, zwłaszcza mediom.Szkoda tylko że to my mamy problem, a nie ty. Już widzę te zgłoszenia na policję i równe traktowanie, ale trudno, będziemy się zachowywać jak przykładni obywatele, a nasze telefony będą gorące od trzymania przy uchu. Niech i tak będzie, skoro to nam się coś wydaje. Kiepski z ciebie szeryf !

cramo123, 06.09.2013 17:05

Chcą przeprowadzić romów poza centrum miasta.... Może do nowych mieszkań socjalnych na osiedlu? Jest jedno rozwiązanie, wyprosić ich z aktualnego mieszkania i odebrać świadczenia socjalne.

bartol44, 06.09.2013 16:54

Tipacz a które?

bartol44, 06.09.2013 16:54

Komentant straży powiedział w tv że przestemstw jest mniej więcej po równo i u Polaków i Romów tylko może trzeba popatrzeć ile jest romów a ilu reszty... nie chodzi o to że ludzie nie zgłaszają tylko o to że zgłaszanie nie miało sensu skoro Policja mówiła będziemy będziemy mijamy dwie nawet trzy godziny żaden radiowóz sie nie pokazywała daleko było nawet pod kaufland... Teraz się rozdzwonią telefony bo ludzie będą dzwonić z każdą [ciach!] i zobaczymy jak wam statystyki urosną

tipacz, 06.09.2013 16:52

Oglądajcie TV bo dzis kolejne dwie stacje były w Andrychowie...

czarnawolga, 06.09.2013 16:47

Kuriozalna sytuacja- kiedy sytuacja została przedstawiona w sposób krzywdzący dla romów. Wszyscy doskonale wiedzą od lat że stwarzają problemy. Obecna władza znów próbuje zamieść temat pod dywan. Akcja facebookowa miała na celu pokazanie problemu, widocznie wymknęła się komuś spod kontroli ale problem pozostaje. Dlaczego nikt nie jest w stanie przez tyle lat rozwiązać problemu który jak widać rośnie z każdym dniem? Zgłoszenia na policję przestępstw dokonanych przez romów nie ma sensu ponieważ wszyscy są dobrze znani policji i pozostają jak widać bezkarni. Oficjalnie jest ich 140 nikt nie liczy ich obfitych rodzin które wpadają \" w odwiedziny\" i zostają na kilka lat. Problem powstał a nikt nie chce wziąć odpowiedzialności. Nie wróżę Panu Żakowi kolejnej kadencji...