reklama
reklama

Bus kampanii „Ciśnienie na życie” zawita do Wadowic

Wiadomości, 18.07.2014 11:45, NEWSY CZYTELNIKÓW
Już 22 i 23 lipca, na Placu Solidarności w Wadowicach, w specjalnie przystosowanym busie „Ciśnienie na życie” będzie można bezpłatnie zmierzyć ciśnienie krwi oraz zbadać wiek serca.
Bus kampanii „Ciśnienie na życie” zawita do Wadowic

Na wszystkich chętnych w godzinach 10:00 – 18:00 będzie czekała fachowa ekipa pielęgniarek, która wykona pomiary i udzieli porad z zakresu chorób układu krążenia.

 

Wadowice to już dziesiąte z 44 miast na trasie przejazdu Busa.

 


Aplikacja „Wiek serca” pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego. Dobra wiadomość – wiek serca można obniżyć! Może to uczynić każdy, kto zmieni dietę i styl życia na bardziej zdrowy oraz w razie potrzeby będzie skutecznie leczył nadciśnienie tętnicze, cukrzycę czy hipercholesterolemię. Obniżeniu wieku serca sprzyja pozbycie się otyłości poprzez stosowanie zdrowej diety, rzucenie palenia i zwiększenie aktywności fizycznej.


Prawidłowa wartość ciśnienia tętniczego powinna mieścić się w przedziale pomiędzy 120/80 - 139/89 milimetrów słupa rtęci (mm Hg). Wszelkie odchylenia od tych wskaźników wymagają konsultacji z lekarzem. Mieszkańcy Wadowic, 22 i 23 lipca będą mogli sprawdzić, czy problem nadciśnienia tętniczego dotyczy także ich. W specjalnie przystosowanym busie kampanii „Ciśnienie na życie”, ekipy doświadczonych pielęgniarek będą przeprowadzały  pomiary ciśnienia tętniczego krwi, a także wieku serca wszystkim chętnym, którzy zgłoszą się na badanie.



Więcej informacji na stronie www.cisnienienazycie.pl

 

Pomiary ciśnienia będą odbywać się na Placu Solidarności w Wadowicach, przy restauracji Ogrodowa, w specjalnie przystosowanym busie kampanii „Ciśnienie na życie”. Pomiaru można dokonać między 22 i 23 lipca, od godziny 10:00 do 18:00.

 

 

Sponsorem Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Ciśnienie na życie” jest Polfa Warszawa Grupa Polpharma. Akcja ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak bowiem wynika z badania przeprowadzonego przez PBS w styczniu 2014 roku „Profilaktyka nadciśnienia tętniczego oraz zdrowego trybu życia dla serca wśród Polaków”, tylko 1/3 respondentów mierzy ciśnienie krwi regularnie. Ponad połowa badanych uważa, że kontrolę można rozpocząć po 50. roku życia lub dopiero po wystąpieniu zawału serca lub udaru, albo w ogóle nie wie, kiedy należy zacząć kontrolować ciśnienie. Panuje też przekonanie, że konsultacja lekarska i badania profilaktyczne są domeną starzejącego się pokolenia. Wyniki raportu pokazują, że wiedza o nadciśnieniu jest niekompletna i konieczna jest dalsza edukacja w tym zakresie.


Jednym z głównych zadań kampanii jest przeprowadzenie jak największej liczby pomiarów ciśnienia krwi oraz badań wieku serca. W 2013 r. w ramach kampanii udało przeprowadzić się ponad 250 tys. pomiarów. W 2014 r. badania będą wykonywane w centrach handlowych, podczas ważnych konferencji medycznych, biznesowych, masowych wydarzeń sportowych, pielgrzymek oraz kontroli drogowych.

MATERIAŁ PRASOWY

reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Brak komentarzy