Władze województwa oraz niektórych gmin i powiatów myślą nad budową nowego połączenia drogowego Zator – Spytkowice – Alwernia oraz przeprawy mostowej przez rzekę Wisłę. To tzw. droga północna, prowadząca w kierunku autostrady A4.
Nie wiadomo, kiedy ta inwestycja może zostać wykonana, ale wiadomo, że nim zapadaną decyzje o budowie wcześniej nową trasę trzeba zaprojektować. I to najlepiej w porozumieniu z mieszkańcami. Dlatego inwestor - Zarząd Dróg Wojewódzkich z Krakowa - przedstawił już wstępne warianty przebiegu nowej drogi i omawia je z mieszkańcami.
Wstępne konsultacje zaproponowanych wariantów odbyły się w maju w kilku gminach.
- Przeprowadzenie ich pozwoliło dostrzec zarówno Inwestorowi jak i Projektantowi lokalne problemy oraz uwarunkowania, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na planowane przedsięwzięcie – informują projektanci.
Zainteresowanie mieszkańców było spore. W czasie majowych prekonsultacji zgłosili w sumie 758 wniosków do proponowanego przebiegu drogi. Teraz przygotowano raport z konsultacji.
ZOBACZ:
RAPORT - OPIS
Orientacja - wariantu przebiegu
Gmina Zator - zestawienie wniosków
Gmina Spytkowice - zestawienie wniosków
Gmina Krzeszowice - zestawienie wniosków
Gmina Alwernia, Babice - zestawienie wniosków
Droga ma mieć, w zależności od wybranego wariantu, od 22 do 25 kilometrów. Jej koszt w najbardziej kosztownym wariacie ma wynieść 749 mln złotych.
Dodajmy, że to już kolejna planowana do wykonania duża inwestycja drogowa w naszym regionie. Poprzednia, zwana Beskidzką Drogą Integracyjną, jak na razie nie doszła do skutku. Między innymi z powodu licznych protestów na etapie wytyczania przebiegu drogi, głównie w Wadowicach. Dlatego mało prawdopodobne jest, że budowa BDI rozpocznie się przed 2020 rokiem.
Brak komentarzy