reklama
reklama

Andrychów - oficjalne wyniki wyborów

Polityka, Wiadomości, 08.04.2024 08:21,
Największą popularnością cieszyli się kandydaci z komitetu burmistrza Andrychowa - Nasza Gmia Andrychów.
Andrychów - oficjalne wyniki wyborów
Wyniki głosowania na burmistrza. 21 kwietnia w drugiej turze Tomasz Żak spotka się z Beatą Smolec.

Tomasz Żak - 7050 głosów (43,60%)
Beata Smolec - 4581 gł. (28,33%)
Ewelina Szypuła - 4538 gł. (28,07%)

W nowej Radzie Miejskiej w Andrychowie jest sporo zmian. Do Rady nie dostał się Krzysztof Kubień, znany z krytyki urzędującego burmistrza. Podobnie jak Wiesław Mikołajek. Radnym został za to Isaac Bada.


Podział mandatów w Radzie Miejskiej w Andrychowie wygląda następująco:

KWW Nasza Gmina Andrychów - 10 radnych
KWW Eweliny Szypuły - 6 radnych
KWW Beata Smolec - 5 radnych

Radnymi zostali:

okręg nr 1
Agnieszka Perończyk Adamek (KWW Beata Smolec)
Alicja Studniarz (KWW Eweliny Szypuły)
Seweryn Niemczyk (KWW Eweliny Szypuły)
Tomasz Żak (KWW Nasza Gmina Andrychów)
Ewa Wątroba (KWW Nasza Gmina Andrychów)

okręg nr 2
Maciej Kobielus (KWW Beata Smolec)
Ewelina Szypuła (KWW Eweliny Szypuły)
Roman Babski (KWW Nasza Gmina Andrychów)
Isaac Bada (KWW Nasza Gmina Andrychów)
Czesław Rajda (KWW Nasza Gmina Andrychów)

okręg nr 3
Beata Smolec (KWW Beata Smolec)
Józefa Kapela (KWW Beata Smolec)
Danuta Magiera (KWW Eweliny Szypuły)
Stanisław Prus (KWW Nasza Gmina Andrychów)
Andrzej Góra (KWW Nasza Gmina Andrychów)
Sławomir Jończy (KWW Nasza Gmina Andrychów)

okręg nr 4
Kamil Trzaska (KWW Beata Smolec)
Jakub Guzdek (KWW Eweliny Szypuły)
Bożena Drabczyk (KWW Eweliny Szypuły)
Paweł Łysoń (KWW Nasza Gmina Andrychów)
Zbigniew Rzadek (KWW Nasza Gmina Andrychów)

Wyniki głosowania na wszystkich kandydatów -


reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Bento_A.A., 27.04.2024 20:52

Wybory wygrał smalec, ale kto wymyślił smalec. Smalec został wymyślony przez Pronczyk. Ciekawe jak się czuje Pronczyk ze świadomością jakie prostactwo ze sobą wzięła. Ciekawe jak się czuje smalec wiedzac że Pronczyk jej nie szanuje i uważa za marionetke którą będzie sterować. Uważaj siostro smalec bo Pronczyk nie odpuści. A gdyby ktoś miał wątpliwości co do powiązań sprawdźcie zatrudnienie męża Pronczyk w starostwie. Trzeba mu było ZUS-y opłacić to Batka oplacila żeby kampanię zrobili. Mam newsa do roboty się brać! Afery tropić I smalec chronić bo już ją udupiają C.d.n.

Feel Free, 11.04.2024 09:50

https://otop.org.pl/naszeprojekty/chronimy/ostoje-iba/wyszukaj-ostoje/pl125/

Feel Free, 11.04.2024 09:46

P.S. bo oczywiście wszyscy pamiętamy, że Stawy Monowskie to również ostoja ptaków, jak to mówią ornitolodzy: o europejskim znaczeniu...

Feel Free, 11.04.2024 09:43

@cath - no właśnie... i co o tym sądzisz ? i jak obstawiasz: ostatecznie powstanie, czy nie powstanie ?

cath, 11.04.2024 07:41

Na WP właśnie wisi artykuł Synthosa i Orlenu jaka to bezpieczna technologia.Negatywna opinia ABW a decyzja jest.

Feel Free, 10.04.2024 23:48

@cath, 08.04.2024 22:46 - https://www.onet.pl/biznes/biznesalert/wiemy-co-zawiera-opinia-abw-w-sprawie-malego-atomu-orlenu-i-synthosa/h6sp6fj,30bc1058

Feel Free, 10.04.2024 13:23

@martynowski - dobre: "Jeśli nie będzie koalicji Szypuły i Smolec ogłoszonej PRZED wyborami ale to podejrzewam że większość nie będzie głosować i zostanie w domu. Także jak chcecie zmieniać gminę to dogadajcie się w radzie. Pan Roman w opozycji w radzie coś pięknego". Rozszerzyłbym pojęcie: "coś pięknego" na Żaka Tomasza, jako radnego w opozycji.

martynowski, 10.04.2024 12:25

Jeśli nie będzie koalicji szypuły i smolec ogłoszonej przed wyborami ale to podejrzewam że większość nie będzie głosować i zostanie w domu. Także jak chcecie zmieniać gminę to dogadajcie się w radzie. Pan Roman w opozycji w radzie coś pięknego

Feel Free, 09.04.2024 23:33

https://memy.pl/mem/458643/Obiecanki_cacanki

Feel Free, 09.04.2024 23:21

Myślę, że Mieszkańcy już wiedzą, że nie warto, oraz dlaczego nie warto głosować na obecnego wójta. Ciekawe co z tym zrobią. Nie skorzystali niestety z szansy wybrania pani Szypuły, chociaż było bardzo blisko... 44 głosy to w zasadzie wielokrotnie mniejsza różnica niż tzw. "odchylenie pogodowe", wystarczyłaby inna aura i bylibyśmy w zupełnie innej sytuacji niż dzisiaj. No, a z drugiej strony wystarczyło nie być kryptoreprezentantką PiS-u. Tak, czy siak wielka szkoda. Ale, nie mam już coraz bardziej ochoty tracić czasu na nasze lokalne podwórko, zastanawiają obecnie tendencje w skali całego kraju. I wydaje mi się, że nasz kraj się coraz bardziej rozwarstwia... część miast mocno ucieka intelektualnie, ekonomicznie, mentalnie od innych, a na prowincjach konserwują się w niektórych miejscach takie układy jak w Andrychowie. Nie wiem czy to dobrze, w skali kraju, czy źle... na pewno jest jeden plus: taki, że można w dużym zakresie zdecydować w jakim klimacie społecznym się mieszka. Czy w goniącym kapitalistyczną, i coraz bardziej narcystyczną kulturę "zachodnią" mieście typu Wrocław, czy w miasteczku/wiosce gdzie można przy odrobinie wyobraźni żyć nadal prawie jak w PRL-u, tylko wygodniej. Jakość demokracji jest też mocno już zróżnicowana... no ale w dużej części Polski to mamy nadal jak w memach... a to jest dramat.

Feel Free, 09.04.2024 22:29

Można więc rzec, że Pan Burmistrz (jeszcze), a przyszły radny Tomasz Żak obraca się aktualnie w doborowym towarzystwie... a stan superpozycji utrzyma się aż do 22 kwietnia.

Zakolog, 09.04.2024 21:25

@Feel Free - Dla Żakolandi już nie tylko radna Studniarz jest wrogiem, ostatnio do pani Radnej, pan Tomasz dołączył francuskiego pisarza XIX wieku Emila Zolę, Marcela Prousta, nie pogardzili nawet Rosjanami Lwem Tołstojem czy Vladimirem Nabokowem a nawet ciemnoskórym Aleksandrem Dumas. I wszystkich tych wrogów podał do sądu, w celu uznania jego racji, że to On i tylko On jest prezydentem republiki francuskiej. Ponieważ sąd odmówił wydania certyfikatu lidera prezydentury republiki, to do sądu oddał sąd. Tu nie ma co czekać, tu szybko należy diagnozować i leczyć.

Feel Free, 09.04.2024 20:53

Tak KWW Nasza Gmina Andrychów, czyli grupa osób mający za punkt honoru intronizację Wiadomo Kogo prowadzi "dialog" społeczny w bardzo "specyficzny" sposób. Ostatnio dialog z Mieszkańcami prowadzony między innymi jest za pomocą sponsorowanego listu: "tego którego imienia nie wolno krytykować", w którym podawane są jak gdyby inne dane niż opublikowane przez tenże sam portal mamNewsa. List wójta korygujący treść artykułów na tym samym portalu ? Ja tego nie rozumiem. Ale czy to Redakcja powinna zestawić treść listu za którego umieszczenia pobiera opłatę z treścią artykułów omawiających zadłużenie gminy ? No nie wiem... raczej Wyborcy powinni to zestawić i wyciągnąć wnioski sami. Kolejna forma "dialogu" z Wyborcami to pozew wytoczony w trybie wyborczym radnej Studniarz. Zażalenie do Sądu Apelacyjnego to już tylko oczywista oczywistość, w ramach myśli nadrzędnej "sąd sądem, ale racja musi być po naszej stronie". Do tego te słynne sesje rady miejskiej, w czasie których głosowaniem nad zamknięciem dyskusji 11-tu byłych już właściwie radnych od Żaka przerywa debatę nad sprawami Obywateli. Do kompletu kuriozów brakuje jeszcze wniosku o ponowne przeliczenie głosów w ramach nieudawanego zaskoczenia "jak to nie wygrał w pierwszej turze ?!". No na pewno rządy Tomasza Żaka przejdą do historii Andrychowa jako obarczone największą ilością wytoczonych procesów sądowych firmom i radnym itd. tu myślę, że rekord nie do pobicia. Koszty myślę, że również. Ciekawe ilu Mieszkańcom otwierają się oczy na prawdziwą twarz KWW NGA ? "Złota Żyleta Demokracji" wędruje do KWW Nasza Gmina Andrychów. Myślę, że Żakolandia nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa i czekam na to jak poprowadzi dalej kampanię przeciwko pani Smolec...

Zakolog, 09.04.2024 19:17

O tu jest dobre miejsce na komentarz, bo pod Oświadczeniem KWW Nasza Gmina Andrychów w ramach dyskusji społecznej się nie da. Odwaga tego komitetu w prowadzeniu sporów erystycznych jest już wręcz mityczna. A już ciekawostką jest jak sąd odwoławczy wywiódł ze frazy „Prezydenta Republiki Andrychów”, kandydata na burmistrza w osobie urzędującego burmistrza. Jak już się chwalicie uzasadnieniem sądu to przedstawcie je w całości, przynajmniej cała Polska będzie miała polew z pana Wnioskodawcy.

Feel Free, 09.04.2024 17:46

P.S. Oczywiście wyborcy mogą też sobie wybrać ponownie Tomasza Żaka na wójta. I będą przez najbliższe lata doświadczać skutków swoich decyzji. Życzę więc mądrych decyzji przy urnach.

leon, 09.04.2024 17:44

Koniczyna jest to osuwisko ? ty wszystko wiesz co się dzieje na wsi.

Feel Free, 09.04.2024 17:07

Ciekawe czy KWW Nasza Gmina Andrychów wniesie o ponowne przeliczenie głosów ?

Feel Free, 09.04.2024 16:54

Kończąc powoli moje uzasadnione złośliwości wobec obecnego wójta Andrychowa: podziękowania za wszystkie mniej, i te bardziej doniosłe wydarzenia w strefie ekonomicznej Andrychowa można od dnia 22.04.2024 plus najbliższe 5 lat kierować bezpośrednio do radnego Tomasza Żaka: pomysłodawcy i upartego nadwykonawcy strefy ekonomicznej w Andrychowie. P.S. a zdjęcia są pewnie fałszywe... tylko proszę nie jeździć na strefę i tam nie chodzić, mimo, że grunt jest megastabilny, to proszę sobie nie robić sensacji, nie karmić hejterów, nie poszerzać szczelin, która w zaplanowany sposób odwadniają gminne tereny inwestycyjne. Szczeliny dylatacyjne ulegną samozasklepieniu tuż po ogłoszeniu wyniku wyborów 15 kwietnia 2024 roku w ramach quasi-cudu andrychowskiego. Dozo

Archanioł Michał, 09.04.2024 15:58

https://ibb.co/WKWQVV3

Archanioł Michał, 09.04.2024 15:57

https://ibb.co/7GxSLpR

Archanioł Michał, 09.04.2024 15:57

https://ibb.co/3d6NPx3

Archanioł Michał, 09.04.2024 15:57

https://ibb.co/X8R9kL3

Archanioł Michał, 09.04.2024 15:06

to po drugiej stronie działki

Archanioł Michał, 09.04.2024 15:04

https://ibb.co/X8R9kL3 https://ibb.co/3d6NPx3 https://ibb.co/7GxSLpR https://ibb.co/WKWQVV3

Archanioł Michał, 09.04.2024 14:49

@formica Byłem, widziałem POTWIERDZAM. nasi "niezależni " też wiedzą ale są wybory i wicie rozumicie.

Feel Free, 09.04.2024 14:46

@formica - a jeśli fabryka mebli osuwa się na fabrykę palet? To nie może być przypadek. To jakiś genialny plan, to może to jest jakiś kolejny meganowoczesny myk biznesowy, którego my nie rozumiemy. W podręcznikach do ekonomii będzie opisany jako fenomen żakowski, albo tzw. fuzja przez osunięcie. Będą tu przyjeżdżać wycieczki z całego świata, po strefie będzie je oprowadzał radny Tomasz Żak. Może to jest ten ułamek majstersztyku który zastosował Burmistrz, a o którym wspomina we wpisie niżej leon, a którego tak ograniczone umysły jak mój zwyczajnie nie ogarniają w jego ogromnym majestacie?

Feel Free, 09.04.2024 13:37

@formica - ja może w ramach wprawek literackich spróbuję odpisać w imieniu znajomego z Bagrów, i za beskidamalego (chłop jeszcze chyba świętuje?), ogólnie w imieniu Żakolandii. Oszczędźmy im roboty, zapracowani są i po ciężkim weekendzie, druga tura przed nimi: Informacje o rzekomym osuwisku w strefie ekonomicznej są ohydnym, złośliwym działaniem elementów przewrotowych ! Zapamiętajcie sobie raz na jutro, tam nie ma żadnego osuwiska ! Rozgłaszanie wieści na temat rzekomego osuwiska to działania sił antypostępowych i działających na szkodę gminy. To wina PiS-owców i ich popleczników. Osuwiska nigdy nie było, nie ma i nigdy nie będzie (chyba, że wójt Żak z radnymi uznają inaczej). Sprawy są w sądzie, idą zgodnie z planem i dzięki hojnie opłacanym z podatków mieszkańców Andrychowa prawnikom Nasz Gmina Andrychów udowodni, że za całą sprawą stoją radni z PiS-u i chciwe, niekompetentne firmy, to oni i tylko oni są odpowiedzialni za to wymyślone osuwisko. Artykuł na wadowice24 to brudna gra wyborcza wrogów gminy Andrychów! To ohydne donosy wrogów narodu. Nasz Pan jest mądry i dobry i wie co dla Was najlepsze, wystarczy na niego oddać głosy! A jak znajdziecie coś czego nie rozumiecie w strefie ekonomicznej to zapamiętajcie sobie raz na zawsze, są to planowane, antropogeniczne dylatacje, które zostaną przyozdobione galanterią betonową, i proszę tam nie chodzić, zdjęć nie robić, Kubieniowi nie wysyłać ! To nie jest szczelina osuwiskowa świadcząca o nieciągłości struktury zbocza w wyniku przeciążenia stoku zabudową! Demontujemy wszystko co napisali złośliwcy i hejterzy opłacani przez PiS. To pisałem ja Stanisław, czy tam Józef, w sumie nieważne, będę czekał na premię.

formica, 09.04.2024 12:13

www.wadowice24.pl/nowe/pieniadze/24143-strefa-ekonomiczna-w-andrychowie-znowu-sie-rozpada-peka-ziemia-i-sciany.html Czy ktoś może zweryfikować/potwierdzić czy to fakt, a jeśli tak, to jaki wpływ ma na tereny inwestycyjne? Może ktoś z Urzędu wypowie się na ten temat i potwierdzi lub zdementuje?

Feel Free, 09.04.2024 12:04

@Zakolog - A rozumiem, to przez nadmiar świeżego powietrza i słońca tu u mnie na plaży w Bagrach, no nie mogę się skupić nijak. Już przekazuję dla Twojego kolegi, czyli szwagra od mojego z kolei kolegi: "Jaszczomb jeszcze nie wylondował, sepulkarium też nie jest jeszcze gotowe. Pozdrowienia z Enteropii."

Feel Free, 09.04.2024 11:43

@cath - widzę, że wcięło gdzieś moją odpowiedź adresowaną do Ciebie. Chodziło mi o to, że problemu smogu i jakości powietrza w Andrychowie nie rozwiąże spalarnia, tylko go nasili. Bo zwieziemy tu śmieci z okolicy. Póki co to część naszych jest wywożona i to w różne ciekawe miejsca, gdyby się ktoś interesował. Mało tego nie zajmujemy się wtedy istotą problemu czyli promocją, edukacją i egzekwowaniem odpowiedniej segregacji śmieci i dalszym ich wykorzystaniem; tych frakcji, które da się powtórnie wykorzystać. A już zupełnym bezsensem jest zmuszanie ludzi do segregacji śmieci, aby potem je spalać lub zgazowywać... to antylogiczne. I to w instalacji za 190 banie. Pisaliśmy o tym wiele razy. W tych decyzjach Żaka nie chodzi o interes finansowy i zdrowotny Mieszkańca, ani o czyste powietrze, tylko o interes biznesu śmieciowego i jak się okazało przysłowiowych "szwagrów"... I to w gminie aspirującej do turystycznej... z parkiem krajobrazowym. Ludzie (cath to już nie do Ciebie) opamiętajcie się...

Zakolog, 09.04.2024 11:27

Ależ FeelFree, ja dla kolegi Marka pytam. Marek bardzo rzadko jest w Andrychowie i się nie orientuje w tutejszej polityce, ale martwi się o comiesięczny wpływ na konto. Szwagier Marka tylko powtarza, że będzie dobrze. A Marek szwagrowi nie wierzy, w końcu to nie rodzina i dobrze jest mieć ograniczone zaufanie.

cath, 09.04.2024 10:54

@Feel FREE Pożyjemy zobaczymy.Moze jednak warto się zainteresować aktualnym zanieczyszczeniem powietrza w Andrychowie zanim zacznie się protestować przeciwko spalarni czy jak to się zwie…Sądząc z ilości odpadów segregowanych to trochę plastiku w powietrze idzie i to całkiem niemało.Mimo że oddanie prawie nic nie kosztuje.Tyle co zakup worka

cath, 09.04.2024 10:54

@Feel FREE Pożyjemy zobaczymy.Moze jednak warto się zainteresować aktualnym zanieczyszczeniem powietrza w Andrychowie zanim zacznie się protestować przeciwko spalarni czy jak to się zwie…Sądząc z ilości odpadów segregowanych to trochę plastiku w powietrze idzie i to całkiem niemało.Mimo że oddanie prawie nic nie kosztuje.Tyle co zakup worka

Feel Free, 09.04.2024 09:40

Szanowny Smolcologu, przepraszam jeszcze-Zakologu, bardzo jesteś do przodu. Myślałem, że jesteśmy na etapie zbliżonym do ponownego liczenia głosów. Urny jeszcze nie ostygły, a Ty już chcesz oddać się wakacyjnym przyjemnościom? Superpozycja stanów nie została nadal rozstrzygnięta. Bierz ogródki działkowe, taniej i zdrowie oraz bliżej do prokuratury niż z Teneryfy.

Zakolog, 09.04.2024 08:44

Szanowni komentatorzy, bardzo przepraszam, że tak bez trybu, ale mam ważne pytanie: Czy Panie już podpisały umowę „Andrychowski Nowy Ład”. Akurat rezerwuję wyjazd wakacyjny i nie wiem na co mnie będzie stać, Teneryfa czy Rodzinne Ogródki Działkowe. Wasz szczerze oddany Szwagier ze spółki Energia z Andrychowa. Tomek mi mówił, że to zależy czy Dzidzie podpiszą umowę, czy nie podpiszą!

Feel Free, 09.04.2024 08:43

@leon - tu jedna z odpowiedzi na pytanie, dlaczego mimo tego wszystkiego co od lat piszemy, i tych wszystkich informacji, które są podane na tacy w przestrzeni publicznej, nadal tyle osób oddało głosy na Żaka zamiast na panią Szypułę, wpis: cath, 08.04.2024 22:46. To odpowiedź na pytanie: Feel Free, 08.04.2024 17:28 P.S. Jeśli ktoś nie jest gotowy na prawdę, lub uważa, że na nią nie zasługuje itd. to jej nie zauważy choćby stanęła przed nim i powiedziała: "Witaj dobry Człowieku. Dzień dobry." Jest taki film: "Nie patrz w górę", który obrazowo pokazuje ten prymitywny mechanizm zaprzeczania rzeczywistości, który oglądasz w Andrychowie i na całym świecie; każdego dnia... każdy ma swoją, chwilową prawdę i w ramach wiary w nią oddaje swój jeden głos w wyborach. Oczywiście można to pewnym zakresie próbować zmienić, ale jak widać idzie to całej ludzkości powoli i opornie. My się tu martwimy, że Żak ściągnie śmieci z okolicy i będzie je zgazowywał... tzn. cath się nie martwi, jest bliższy prawdy ;-) A tym czasie ludzie umierają na cholerę w Mozambiku, a kawałek za Rzeszowem ludzie zrzucają na siebie bomby. Nie chcemy widzieć niewygodnych faktów. Jak to napisała jedna mądra pani, gdybyśmy spojrzeli na świat uczciwie i bez tych wszystkich sztuczek, jak ta jedna wyżej opisana, to serca by nam pękły z żalu. Pozdrawiam

Burakz wiejskiej , 09.04.2024 07:06

Walka o koryto trwa , jak zabraknie to dolejemy a i zapewne i świń nie zabraknie

cath, 08.04.2024 22:46

@Feel FREE Co sądzę nic nie sądzę.W naszej okolicy istnieje już olbrzymia spalarnia śmieci z całkiem dużej ilości kominów.Wystarczy wyjść na któryś z pobliskich szczytów by zobaczyć czapę smogu .Czyste powietrze to może masz na Praciakach i to w okolicy wyciągów.W pobliskim Oświęcimiu ma stanąć mini reaktor jądrowy.Po prostu sorry ale mnie to nie podnieca.I co do Żaka chyba zdobył jako radny największą ilość głosów . 2X tyle co radna Studniarz,Kubien wściekły biega po mieście bo fuchę szlag trafił .I tyle w temacie dobranoc

Demaskator , 08.04.2024 19:52

Kola- Jeżeli od lat widzisz tych samych polityków to rób coś by ich wypierdolić ! Jak nakłonić młodzież by wzięła w swoje ręce władze ? Ciężko mają się przebić gdy żelazny elektorat starych MOHERÓW ma 35 % poparcia ! Być może ICH plan to przeczekać aż wymrą ha ha ?!

Demaskator , 08.04.2024 19:47

Kola- Jeżeli od lat widzisz tych samych polityków to rób coś by ich wypierdolić ! Jak nakłonić młodzież by wzięła w swoje ręce władze ? Ciężko mają się przebić gdy żelazny elektorat starych MOHERÓW ma 35 % poparcia ! Być może ICH plan to przeczekać aż wymrą ha ha ?!

Demaskator , 08.04.2024 19:45

Kola- Jeżeli od lat widzisz tych samych polityków to rób coś by ich wypierdolić ! Jak nakłonić młodzież by wzięła w swoje ręce władze ? Ciężko mają się przebić gdy żelazny elektorat starych MOHERÓW ma 35 % poparcia ! Być może ICH plan to przeczekać aż wymrą ha ha ?!

Kola, 08.04.2024 19:35

Demaskatorze ambonę to ty masz w głowie zastąpuje cię już AI już nie myślisz samodzielnie. Proszę bardzo wypowiedz się konkretnie na temat polityki a nie tylko temat tvp i kościół. Jak na razie to od lat 90tych widzę tych samych polityków więc zacznij sam myśleć tym mózgiem.

Demaskator , 08.04.2024 19:11

Kola - Bezmózgi to biedni staruszkowie którym TVP , Radio MaRyja i Kler z ambony " prał " mózgi przez 8 lat władzy !! Po drugie mam nadzieję że login KOLA nie dotyczy Twej starej ksywki bo miałbym wiele do powiedzenia ha ha . Pozdrawiam

Kola, 08.04.2024 18:59

Demaskator sam się poddaj eutanazji, zachód już dawno zmierza w tym kierunku. Musisz być na czasie tak jak bezmózgi na tiktokach itp.

Demaskator , 08.04.2024 18:28

Wyborcy PiS-u (90 % to MOHERY ) powinni poddać się eutanazji - bez urazy rzecz jasna ! Nie będzie " STARUCH " narzucał jak mają żyć nasze dzieci tudzież wnuki ! Na spacerek i do kościółka a nie do władzy "STARE ZGREDY " ! Wy do URNY ale na "Powąskach " ! Zostawcie przyszłość w rękach młodych !

Jarosław Kaczyński, 08.04.2024 18:21

Guzdek ich pozamiatał w Rzykach

Demaskator , 08.04.2024 18:09

Wyborcy PiS-u (90 % to MOHERY ) powinni poddać się eutanazji - bez urazy rzecz jasna ! Nie będzie " STARUCH " narzucał jak mają żyć nasze dzieci tudzież wnuki ! Na spacerek i do kościółka a nie do władzy "STARE ZGREDY " ! Wy do URNY ale na "Powąskach " ! Zostawcie przyszłość w rękach młodych !

Demaskator , 08.04.2024 17:59

Wyborcy PiS-u (90 % to MOHERY ) powinni poddać się eutanazji - bez urazy rzecz jasna ! Nie będzie " STARUCH " narzucał jak mają żyć nasze dzieci tudzież wnuki ! Na spacerek i do kościółka a nie do władzy "STARE ZGREDY " ! Wy do URNY ale na "Powąskach " ! Zostawcie przyszłość w rękach młodych !

Feel Free, 08.04.2024 17:28

@cath - a więc już wiemy, że jesteś wyczulony na manipulację. Nawet nie na nieprawdziwe informacje, ale na sposób ich podanie. A więc koniec etapu pierwszego. Etap drugi: teraz mam dwie serdeczne prośby, napisz bardzo proszę co sądzisz o spółce Energia Andrychów ze szwagrem Tomasza Żaka w zarządzie - jeśli to oczywiście jest Twoim zdaniem prawda. Co sądzisz o utajnieniu treści wniosku do NFOŚ i o fakcie, że nie udostępniono informacji, o które wnieśli radni? Prośba druga co sądzisz na temat powstania instalacji termicznego przetwarzania odpadów, do czego z całych sił dąży pan Tomasz Żak. Czy uważasz, że to dobry sposób wydania 190 mln złotych, jak wpłynie ta inwestycja na budżet gminy, na ceny odpadów dla Mieszkańców, na środowisko naturalne i na zdrowie mieszkających tu ludzi. Z góry dziękuję. Jestem przekonany, że nie brak Ci odwagi i wiedzy aby odpowiedzieć na te pytania.

Feel Free, 08.04.2024 17:28

@cath - a więc już wiemy, że jesteś wyczulony na manipulację. Nawet nie na nieprawdziwe informacje, ale na sposób ich podanie. A więc koniec etapu pierwszego. Etap drugi: teraz mam dwie serdeczne prośby, napisz bardzo proszę co sądzisz o spółce Energia Andrychów ze szwagrem Tomasza Żaka w zarządzie - jeśli to oczywiście jest Twoim zdaniem prawda. Co sądzisz o utajnieniu treści wniosku do NFOŚ i o fakcie, że nie udostępniono informacji, o które wnieśli radni? Prośba druga co sądzisz na temat powstania instalacji termicznego przetwarzania odpadów, do czego z całych sił dąży pan Tomasz Żak. Czy uważasz, że to dobry sposób wydania 190 mln złotych, jak wpłynie ta inwestycja na budżet gminy, na ceny odpadów dla Mieszkańców, na środowisko naturalne i na zdrowie mieszkających tu ludzi. Z góry dziękuję. Jestem przekonany, że nie brak Ci odwagi i wiedzy aby odpowiedzieć na te pytania.

Wolny Człowiek, 08.04.2024 17:22

Póki Czesiek Rajda będzie miał witalność to Lewica w Andrychowie będzie miała swojego przedstawiciela

referendum, 08.04.2024 17:13

Na razie ludzie od Smolec rzerpia radość z porażki Szypuły i naśmiewają się w necie z niej choć powodów nie mają bo dziewczyna bez stanowiska osiągnęła prawie tyle co dziewczyna ze stanowiskiem wicestarosty. Ale jest jak jest. Myślę że oni szybciej dogadają się z tymi od Żaka. Co zrobi sama Smolec zobaczy się będziemy widzieć co jest prawdą z tego co mówią ludzie

bonifacy, 08.04.2024 16:56

Tyle lat ludzie w Andrychowie czekali na ciepły wiatr zmian.No bo ileż razy można prać te same gacie pora kupić nowe.

cath, 08.04.2024 16:54

@Feel FREE Trochę manipulujesz danymi.Glosowalo 843 w okręgu a to różnica.Porównaj ile inni kandydaci dostali głosów i wtedy to wcale źle nie wygląda bo średnia to 200-400 i to tuzy andrychowskiej polityki

cath, 08.04.2024 16:47

@Feel FREE Trochę manipulujesz danymi.Glosowalo 843 w okręgu a to różnica.Porównaj ile inni kandydaci dostali głosów i wtedy to wcale źle nie wygląda bo średnia to 200-400 i to tuzy andrychowskiej polityki

bonifacy, 08.04.2024 16:35

Ludzie którzy głosowali na Szypułe potrzebują jasnego sygnału bez tego pani Smolec nie będzie burmistrzem.Odpowiedzialnym za negocjacje niech będzie Stokłosa i wszystko pójdzie w dobrą stronę.✋

bonifacy, 08.04.2024 16:33

Dla zwykłej higieny pora na zmiany.

bonifacy, 08.04.2024 16:31

Nie wiem czy negocjacje już trwają i czy powstanie koalicja 7 kwietnia.Jeżeli burmistrzem chce zostać pani Smolec to musi dać jasny sygnał elektoratowi Szypuły i tak zwanym pisowcom że przejmują władze w mieście a stanowisko pani wiceburmistrz obejmie Ala Szypuła.

Feel Free, 08.04.2024 16:30

@Skalpel, 08.04.2024 14:57 - na Tomasza Żaka jako radnego głosowały dokładnie 843 osoby w gminie Andrychów. Ich wybór, ich odpowiedzialność skoro uważają, że będzie dobrze będzie reprezentował ich interesy w radzie miejskiej... to cóż, tak działa demokracja. Każdy z nas ma jeden głos. Mieszkańcy będą mieć takiego wójta lub wójcinę, jakiego/jaką sobie wybiorą, nie takiego my sobie życzymy.

Feel Free, 08.04.2024 16:22

@leon - to, że o czymś nie piszę to nie znaczy, że o tym nie wiem. Ale nie wszystko nadaje się do pisania tutaj, dobrze o tym wiesz. Nie mam na wiele rzeczy wpływu, jestem jeden i jeden mam głos. Niech każdy robi co jest w stanie, jak najlepiej dla dobra WSZYSTKICH Mieszkańców. Jeśli potrafisz zrobić lepiej, to zrób proszę. P.S. A z listy komentarzy, które napisałem, a mamNewsa je skasował zanim ujrzały światło dzienne można wydać pokaźny tomik ;-(

Feel Free, 08.04.2024 16:17

@leon, 08.04.2024 14:21 - Nie zachęcałem nikogo do głosowania na panią Smolec, ani na panią Szypułę. ZNIECHĘCAŁEM kogo mogłem do głosowania na Tomasza Żaka, bo nie miałem i nie mam najmniejszych wątpliwości, że jego dalsze rządy to ZGUBA dla tej gminy, zwłaszcza dla osób, które nie mieszkają w samym Andrychowie. Odpowiadam za słowa, która napisałem, ale nie za ich interpretację. Pisząc komentarze mamy dużo mniejszy wpływ na dziejące się mechanizmy niż Ci się wydaje. Ale rozumiem, że musisz znaleźć winnego wyniku, że drugiej tury przeszła pani Smolec i Żak, a nie pani Szypuła i Żak. Swoją drogą wynik komitetu pani Szypuły jest imponujący. Kilka miesięcy temu mało kto wiedział o jej istnieniu... obecnie ma bardzo dobry punkt wyjścia do robienia czegoś dobrego dla Andrychowa. Ma okazję być radną i zobaczyć jak to wszystko działa od środka. Dobry punkt do startu za 5 lat. Jeśli nie nabierze obrzydzenia do andrychowskiego bagna układów i układzików. Przy okazji pozna w praktyce, to co być może zna z akademickich teorii psychologii społecznej. Myślę, że najbardziej zaszkodziło jej to, że stoi za nią w andrychowski PiS... gdyby ta kampania była kampanią niezależnych obywateli wynik byłby według mnie zupełnie inny. Negatywny elektorat PiS-u nie głosował po prostu na nią, lecz na Smolec, czy Żaka. Zawiła jest ta nasza lokalna polityka, to co się stało na poziomie kraju podczas wyborów parlamentarnych wpływa również na wyniki wyborów samorządowych. P.S. Ale ja się nie znam i piszę tylko o swoim prywatnym zdaniu. Nie jestem za żadną z partii. Jestem po prostu za sprawiedliwością społeczną, także w tej gminie. Według mnie nie gwarantuje jej żaden z kandydatów, ale Żak szkodzi jej najbardziej i to z dramatyczną tendencją wzrostową. Panie i ich radni - mam nadzieję - dogadają się ze sobą, i będa współpracować dla dobra tej udręczonej rządami Żaka i sitwy gminy.

Łowca Dziewic, 08.04.2024 16:02

Po wynikach można wnioskować że Żaka już w Andrychowie większośc ma dość

Feel Free, 08.04.2024 15:57

Janik, 08.04.2024 14:35 - fejki na temat instalacji to sieje Żak ze świtą i to od kilku lat. Mami Mieszkańców, usypia ich czujność, a po cichu zatrudnia szwagra do zarządu spółki mającej budować instalację. FAKTY SĄ WE WNIOSKU BURMISTRZA DO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO, oraz we wniosku złożonym do NFOŚ, którego nie poznamy do czasu podpisania umowy. Chyba, że radni, którym prezes spółki Energia Andrychów nie udzielił informacji do których mieli prawo złożą skuteczne doniesienie do prokuratury, do czego zachęcam.

derkb, 08.04.2024 15:55

Uuuuu.. Ktoś tu broni żaka że to nie on i że w ogóle, te śmieci itp. Otóż ten chłop nie ma najmniejszego interesu w niczym aby gmina dobrze prosperowała ponieważ w niej nie miweszka jedyne jaki ma interes to pobierac przez swoja potencjalna ostatnia kadencję jak najwyższa pensję oraz przyznawać sobie kosmiczne nagrody pieniężna na koniec roku aby kończyć budowy domów pod Krakowem. Za pieniądze rozdanych nagród pienięznych mógł przecież wyrównac bruk na placu Mickiewicz bo tak klawiszuje że kiedyć ktos przepadnie i rozbije sobie łeb

Feel Free, 08.04.2024 15:53

@Kola, 08.04.2024 13:51 "Mam nadzieję, że w drugiej turze Żak przegra", obstawiam, że przegra i to dość zdecydowanie, natomiast sytuacja jest niestety korzystna z uwagi na skład rady miejskiej, proporcje i możliwe koalicje, a przede wszystkim to, że do drugiej tury przeszła pani Smolec, której osobiście nie wierzę, podobnie jak części jej radnych, a nie pani Szypuła. Swoją drogą Żak jako radny... xD Trzymam nadal kciuki za Mieszkańców, oby dobrze wybrali

Feel Free, 08.04.2024 15:47

@Obserwator radnych , 08.04.2024 13:07 - "Jesteście tak daremni mieszkańcy głosujący na Żaka albo na tego Czesia Rajde że nawet mi was nie żal , nie zasługujecie na nic lepszego" - przykre to bardzo słowa. Ja bym to ujął trochę inaczej... Ludzie zwykle głosują na kogoś na kogo uważają, że zasługują. Więc to kogo wybierają jest bardziej informacją o przekroju głosujących niż o kandydacie, na którego oddali głosy. Każdy ma jeden głos i każdy wykorzysta go używając rozumu i wolnej woli; natomiast jakość tych pojęć jest inna u każdego z nas, a w demokracji "rację" ma większość. Bardziej liczy się więc ilość... NIE żyjemy w technokracji. M.in. stąd taki, a nie inny wynik.

Feel Free, 08.04.2024 15:40

@ Andrychów, 08.04.2024 12:43 - polecam Ci przeczytać o zadłużeniu Andrychowa, obecnym (Żak je umieścił w liście przedwyborczym na łamach mamNewsa) i zaplanowanym do końca tego roku... porównaj sobie te dwie liczby. Proponuję także poczytać o planowanej instalacji do termicznego przetwarzania 17 tysięcy ton odpadów rocznie, w tym plastików i osadów pościekowych w instalacji za 190 milionów przez spółkę, w której zarząd stanowi SZWAGIER TOMASZA ŻAKA. Potem proponuję się odnieść do tego. Oczywiście część mniej świadomych Mieszkańców nabierze się jak zwykle na obietnice Żak. Standard

Feel Free, 08.04.2024 15:32

@Archanioł Michał - zgadzam się z tym w 100%: "Drogie panie Beato i Ewelino ANDRYCHÓW POTRZEBUJE WASZEGO POROZUMIENIA." A co z tym panie zrobią to czas pokaże... a wyborcy za jakiś czas rozliczą (lub nie, bo z tym w Andrychowie, jak uczy historia jest różnie).

cath, 08.04.2024 15:10

Szypuła dobry wynik-biorąc pod uwagę ilość banerów i plakatów to nędzny bym powiedział.Chyba najwięcej wyłożono na jej kampanię.

Obserwator, 08.04.2024 15:02

Jeśli się zjednoczą i przepracują mocno najbliższe 2 tygodnie, to duża szansa na to że Żak przegra. Całościowo już dostał czerwoną kartkę od Andrychowa, nie ma powodów do radości

Skalpel, 08.04.2024 14:57

Pocieszające jest to że ponad 9 tyś mieszkańców nie chce Tomka za burmistrza.

Janik, 08.04.2024 14:35

powielanie fejków jak ten o spalarni to widac u nas sport codzienny. na fejkach daleko się nie zajedzie i nie wygrywa się wyborów. trzeba madrze zdecydowac, a nie wybierac tych, ktorzy z oczywistych powodow w ogole nie powinni startować %%%

leon, 08.04.2024 14:21

Feel free - zachecales do głosowania na Smolec to teraz patrz jak Burmistrz dopuszcza ja do współrządzenia żeby dać jej tego co chce a samemu moc spokojnie robić swoje:) nie mów że taki wybitny umysl nie ogarnąl całej akcji??? Podpowiem. Kiedy jedni od przekonywali że ona taka prawicowa drudzy układali się z Trzecią Droga którą w Andrychowie jest podporządkowana Burmistrzowi. To ułamek majstersztyku który zastosował Burmistrz. Reszty nie musisz znać :)

Andrychów, 08.04.2024 14:09

Dokładnie tak! Wybierzemy: „Remonty i budowa dróg i chodników, rozbudowa oświetlenia. Następnie remont i przebudowa stadionu miejskiego na który pozyskaliśmy już 15 300 000 zł, dokończenie remizy OSP w Sułkowicach Bolęcinie. Baza sportowa w Inwałdzie i Rzykach, szkoła w Targanicach – sala gimnastyczna. Żłobek i klub seniora. Modernizacja infrastruktury i taboru transportu komunikacyjnego. Rewitalizacja pałacu Bobrowskich”. za: mamnewsa

nick1, 08.04.2024 14:04

Będzie dobrze moi mili. Koalicja obozu pana Żaka z obozem pani Smolec. Burmistrz chce rozwoju: hali, "spalarni", stadionu a pani Smolec chce realnej władzy w Andrychowie. Uda się to grać. Zwłaszcza że radni od niej to znajomi Burmistrza. Chyba nie jest tajemnicą że przymiarki były przed 1 tura. Szypulowej jedno trzeba przyznać. Zaskakująco dobry wynik jak na kogoś nieznanego kto nie miał z kim się dogadywać

Feel Free, 08.04.2024 13:51

Wybierzcie sobie Żaka na wójta to będziecie mieć spalarnię śmieci ze szwagrem w zarządzie. Miłego "zgazowywania" plastików z całej okolicy

Kola, 08.04.2024 13:51

Mam nadzieję,że w drugiej turze Żak przegra

syzyf, 08.04.2024 13:15

Panie i Panowie jak zabieracie głos w dyskusji to miejcie o czymś pojęcie. Cena wody ustala ją powołana przez PiS Spółka Wody Polskie -rada gminy nie ma nic do tego, śmieci to wg.ustawy danina której bilans końcowy musi wynosić 0 tzn .opłata za śmieci i zapłata za ich odbiór musi = 0, P.Szypuła to tylko temu uzyskała dobry wynik bo to PiS ,a nabrała dobrych nawyków u Polaka nic nie robiąc -podobnie jak Polak dla miasta i gminy bedzie rzucała kłody pod nogi całej Radzie . Andrychowianie zasługują na dobrego przewodniczącego Rady ,

Obserwator radnych , 08.04.2024 13:07

Jesteście tak daremni mieszkańcy głosujący na Żaka albo na tego Czesia Rajde że nawet mi was nie żal , nie zasługujecie na nic lepszego

Andrychów, 08.04.2024 12:43

Polecam przyjrzeć się planom na gminę. Polecam cały artykuł na mamnewsa, a tu skrót, żeby zobaczyć tę przepaść w doświadczeniu, wiedzy i kompetencjach. Pan Burmistrz Żak: „Remonty i budowa dróg i chodników, rozbudowa oświetlenia. Następnie remont i przebudowa stadionu miejskiego na który pozyskaliśmy już 15 300 000 zł, dokończenie remizy OSP w Sułkowicach Bolęcinie. Baza sportowa w Inwałdzie i Rzykach, szkoła w Targanicach – sala gimnastyczna. Żłobek i klub seniora. Modernizacja infrastruktury i taboru transportu komunikacyjnego. Rewitalizacja pałacu Bobrowskich”. Smolec: będzie „promować czynny udział mieszkańców w kształtowaniu lokalnej rzeczywistości (poprzez konsultacje społeczne), prowadzić odpowiedzialną, konsekwentną i transparentną politykę finansową gminy, inwestować w programy i pozyskiwać środki, które pozwolą zapewnić ludziom bezpieczeństwo i poprawić komfort życia na każdym etapie i w każdej sferze życia”. Czyli co będzie robić? Bo trudno sie zorientować.

Archanioł Michał, 08.04.2024 12:23

Ja przyjrzałbym się głosom nieważnym. Coś ich za dużo w tych wyborach. Zdecydowanie za dużo.

Bento_A.A., 08.04.2024 12:15

A ile lat Pan Kobielus jest już radnym, przeciez to nie pierwsza kadencja? Jakiego honoru? Bo nie był widziany od dawna. właśnie ze względu na to szypuła nie może dać im się wykorzystać. a o tym co Pani S. robi gdy już jest po wyborach warto popytać w starostwie. PS sam o sobie w trzeciej osobie? choć się nie chciało, to się zrymowało:)

Archanioł Michał, 08.04.2024 12:15

@Zakolog raczej obie Panie w zarządzie, a Kobielus jako przewodniczący to jest opcja bezpieczna dla wszystkich. @Andrychów ma sporo racji w swoich obawach.

Zakolog, 08.04.2024 12:06

@Andrychów - Myślisz, że pani Smolec tylko przed wyborami chciała naprawiać Andrychów? – otóż mylisz się, pan Kobielus na to nigdy nie pozwoli, to jest kwestia jego honoru!

szpp, 08.04.2024 12:04

Żak to przegra za 2 tygodnie

derkb, 08.04.2024 12:02

Jaki interes ma ktoś kto nie mieszka w gminie w tym aby smieci i woda była w normalnej cenie czy w kosmicznej? Nie mieszka w gminie i sam nie płaci. Juz raz ludzie wybierali chłopa z Wadowic na burmistrza i jedyne co zostawił po sobie to fresk w kosciele ze swoja podobizną. Wielka szkoda że obie panie nie trafiły do finału wyborów, a trafił ktoś niewiadomo skąd. Co mają ludzie w głowach że głosuja na chłopa nie wiadomo skąd i który nie ma żadnego interesu aby ceny wody były normalne.

Andrychów, 08.04.2024 12:00

ale to byłoby tylko chwilowe, potem by się szypułę odwołało, taki jest plan, dlatego szypuła musi szukać czegoś bezpieczniejszego, w kolejnej kadencji ma drogę otwartą wtedy, wchodzi ze swoim kapitałem po Panu Burmistrzu

Zakolog, 08.04.2024 11:52

Jeśli dobrze rozumiem tę układankę, to pani Smolec zwróci się do pani Szypuły i złoży ofertę współpracy, która będzie odzwierciedlała wspólny front naprawy Andrychowa pod postacią pani burmistrz Smolec wraz z panią Eweliną Szypułą jako przewodniczącą Rady Miasta?

Bento_A.A., 08.04.2024 11:47

@Bento :) powiedz mi, jak się zmienia nick na tym portalu, żeby Cie nie drażnić:) bo istotą jest to, co wiem i ci mówię, a nie pod jakim nickiem

Skalpel, 08.04.2024 11:38

Wszystko idzie w dobrą stronę 11:10. Nie zniechęcajmy się i zagłosujmy na Panią Beatę.

Bento, 08.04.2024 11:26

@Bento_A.A - witaj falsyfikacie

Zibi33, 08.04.2024 11:19

Zatem będzie dogrywka i się zobaczy jak to się poukłada oby z korzyścią dla tej umęczonej gminy. Powiew nowego i oby w dobrą stronę

Bento_A.A., 08.04.2024 10:32

to jest tylko figura, prawdziwe rządy, gdyby coś, zamierza sprawować Kobielus i spółka, ale trzeba do tego podejść spokojnie i po prostu zagłosować na Pana Burmistrza. Szypuła miała słabe, ale jednak jakieś pomysły, smolec tylko ogólniki, ale jak szypuła zechce się uczyć przy doświadczonych samorządowcach to za 5 lat kto wie. Jeśli spróbuje się dogadywać ze smolece, przeżują ją i za 5 lat jej nie będzie, u smolec są trzy osoby żyjące zemstą i żądzą władzy, obiecywali wszystkim wszystko, a to oznacza, że planują zwolnić mnóstwo ludzi, dla Szypuły na dłuższą metę znaczącego miejsca nie będzie. Myślę, że ma co rozważać

Archanioł Michał, 08.04.2024 10:32

Drogie panie Beato i Ewelino ANDRYCHÓW POTRZEBUJE WASZEGO POROZUMIENIA.

Karola156, 08.04.2024 09:18

No cóz, dziwie się, że p. Smolec w ogole podchodzila do wyborów, gdzie powinna zająć się swoim zdrowiem.... tu trzeba umiec rzadzic, miec do tego zdrowie i komeptencje i byc stabilnym

Koniczynka, 08.04.2024 08:58

Bardzo ciekawe wyniki. Jeszcze zobaczymy kto zostanie burmistrzem. Bo tutaj nic nie jest wiadome... Może być niespodzianka. Dużym plusem że już nie ma Sarleja, Biłki. Szypułowa w radzie zabrała miejsce Kubieniowi. Kkw Szypuła czyli PiS ma tylko 6 głosów. Teraz tylko nasuwa się pytanie do kogo dołączy drużyna kkw Smolec. Największym wygranym jest komitet Beaty Smolec. Bo czy dołączą do Żaka czy do Szypułowej to będą rządzić. W radzie jeszcze nie powinna być emerytka Studniarz, zabrała miejsce młodym....

martynowski, 08.04.2024 08:47

Szkoda ze non stop wybierani sa starzy, a mlodzi ktorzy chca dzialac niezaleznie od komitetu dostaja od 40-80 glosow ....

martynowski, 08.04.2024 08:44

Dobrze licze ze Pan Burmistrz stracil Rade? :) Wogole powinien byc zakaz startowania ludzi w okregu w ktorym nie mieszkaja...